Avatar billede nickern Nybegynder
28. august 2007 - 16:17 Der er 15 kommentarer

Udsende til flere?

Hejsa

Jeg har i dag en kode der sagtens kan håndtere at udsende mails til en mindre database - men så snart den bliver stor, kan den ikke længere:s
Nogen der kan forklare mig, hvad der kan være galt?
Og om der er nogle generelle værdier - som SKAL overholdes når sådanne scripts skal køres?

Jeg bruger i dag en POST til at sende ud med, men den stopper så snart den har nået nogle af brugerne, og ikke alle sammen:s

Håber at få lidt hjælp
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2007 - 16:20 #1
Udskriv fx. noget til skærmen og overvej og kig på http://phpmailer.sourceforge.net/
Avatar billede nickern Nybegynder
28. august 2007 - 19:18 #2
ok - men hva ska jeg bruge det til?
så vidt jeg kan se i filerne er der ikk noget der kan udsende noget som helst
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 19:24 #3
Installer en mailserver på din server, og send mails ud fra den istedet.
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2007 - 20:06 #4
Du bruger sikkert kommandoen mail() til at udsende mails med ? Du kan fx. åbne en SMTP forbindelse i stedet for.

Og Jo, phpmailer kan sende mails
Avatar billede nickern Nybegynder
28. august 2007 - 20:13 #5
okay:) - hvad vil en SMTP-forbindelse sige leif?

Windcape - Hvor meget fylder en mailserver og er det muligt at opsætte, når man ikke har sin egen server, men blot lejer sig ind hos en af de mange webhoteller?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2007 - 20:16 #6
At man sender reelt en mail direkte via SMTP serveren i stedet for via mail()

Du kan jo hente filerne der mener jeg at der er massere af eksempler i
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 20:18 #7
Hvis du bare lejer på et webhotel, så glem min kommentar, men kig istedet på http://pear.php.net/package/Mail_Queue/
Avatar billede nickern Nybegynder
28. august 2007 - 20:19 #8
okay - jeg forstår det stadig ikke:S
Nu har jeg sat filerne op på min server, men ingen af dem, kan vise noget:(
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 20:21 #9
Du mangler tydeligvis erfaring og forståelse for PHP så. Men du kan jo ikke forvente at benytte advanceret software uden de nødvendige prerestiques ;-)
Avatar billede nickern Nybegynder
28. august 2007 - 20:24 #10
Ja - vil jeg gerne give dig ret i windcape, selvom jeg kan kode en del selv... Hvad er Prerestiques?

Men mit tidligere svar var nu henvendt til leif

Er der forskel på PHPMailer og Mail Queue?
Avatar billede windcape Praktikant
28. august 2007 - 22:40 #11
"Hvad er Prerestiques?"
-- et engelsk ord jeg ikke ved hvad hedder på dansk.

"Er der forskel på PHPMailer og Mail Queue?"
-- kun at PHPMailer er en del nemmere end at sætte PEAR op :-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 22:50 #12
<ole>

Kan du så på engelsk forklare, hvad 'Prerestiques' betyder? I følge Google er der én anden i verden, der bruger ordet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede nielle Nybegynder
28. august 2007 - 23:27 #13
Hmmm? Prerequisites? = Forudsætninger.
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2007 - 02:19 #14
- sandsynligvis ... det forekom mig bare, der var én, der ikke helt var korpulent til at bruge fremmedord  ;o)
Avatar billede windcape Praktikant
13. september 2007 - 13:24 #15
nærmere stavefejl :-) Jeg kan aldrig huske hvad ordene hedder på dansk.