Avatar billede epimetheus Nybegynder
28. august 2007 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne i en bestemt post med link.

Kan man åbne en Access fil i en bestemt post med et link.

Noget i stil med.

C:\MinDataBase.mdb / Where ID=123456
Avatar billede terry Ekspert
28. august 2007 - 19:48 #1
You could start by looking at this, I've never ha dthe need to do thi myslef so I dont know if you can use WHERE ...  but I dont see why it shouldnt be possible

http://www.dbforums.com/archive/index.php/t-309954.html
Avatar billede epimetheus Nybegynder
29. august 2007 - 13:27 #2
Tak for linket.
Som jeg kan se det, beskriver det hvordan man henter data ud ved hjælp af et link.
Det var ikke lige det jeg ledte efter.

Jeg har måske ikke fået forklaret mig ordentligt.
Det jeg ønsker er at åbne / starte / execute en access frontend og hoppe direkte til en bestemt post i en bestemt form, ud fra betingelserne i linket.

Linket skal emailes til brugeren.
Avatar billede claus66 Nybegynder
30. august 2007 - 11:24 #3
Se http://support.microsoft.com/kb/209207

Lav en makro der åbner den form og post du vil vise og send noget lign:
"C:\Programmmer\Microsoft Office\Office\msaccess.exe" "c:\MinDatabase.mdb" /x  MinMacro
Avatar billede epimetheus Nybegynder
31. august 2007 - 09:10 #4
Så fandt jeg en løsning.
Se link for nærmere forklaring.
http://support.microsoft.com/kb/207672

I korte træk har jeg lavet en autoexec macro der kalder min function, hvor jeg aflæser command argumentet, som jeg kalder med følgende link.
"C:\Program Files\Microsoft Office\Access2003\OFFICE11 msaccess.exe" "C:\MinDataBase.mdb" /cmd "Hej"

Min Function ser ud som følgende.
Function CheckCommandLine()
  If Command <> "" Then
    MsgBox Command
  End If
End Function

Det kan jo så videreudvikles til at åbne en bestemt form i en bestemt post.

Eneste ulempe er at msaccess.exe ikke altid ligger i den samme mappe.
Avatar billede epimetheus Nybegynder
31. august 2007 - 09:17 #5
Linket kan også skrives som

"msaccess.exe" "C:\MinDataBase.mdb" /cmd "Hej"

Så man ikke skal skrive den fulde sti til msaccess.exe

Det virker i hvert fald i Window$ XP