Avatar billede peterbusk Nybegynder
24. august 2007 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

logonscript.vb køres ikke ved logon?

Mit logonscrpit.vb med tildeling af drev køres ikke nå jeg logger på maskinen. Jeg logger op mod en Windows 2003 server og det fungere fint på en XP klient.

Jeg kan efter logon godt køre scriptet manuel og netværksdrevene kommer herefter frem i stifinderen.

Den lokale firewall er deaktiveret med Windows Defender er installeret. Der er ingen antivirus installeret.

Hvad er der galt?
Avatar billede jodr2009 Nybegynder
24. august 2007 - 13:41 #1
Smid script ?
Avatar billede peterbusk Nybegynder
24. august 2007 - 14:13 #2
Hvad mener du?
24. august 2007 - 14:37 #3
... må vi læse teksten ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 14:38 #4
hvor har du lagt scriptet ?
Avatar billede peterbusk Nybegynder
24. august 2007 - 14:38 #5
Option Explicit
On Error Resume Next

Dim FSO
Dim Shell
Dim net

Set net = CreateObject("WScript.Network")
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Shell = CreateObject("WScript.Shell")

' Forbindelse af drev på baggrund af gruppetilhørsforhold

If ErMedlem("GL-FAELLES")         Then net.MapNetworkDrive "I:", "\\vmf\dfs\Fælles","False" End If
If ErMedlem("GL-BILLEDER")         Then net.MapNetworkDrive "J:", "\\vmf\dfs\Billeder","False" End If
If ErMedlem("GL-KONTOR")         Then net.MapNetworkDrive "K:", "\\vmf\dfs\Kontor","False" End If
If ErMedlem("GL-EL")             Then net.MapNetworkDrive "L:", "\\vmf\dfs\El","False" End If
If ErMedlem("GL-TEGNESTUEN")         Then net.MapNetworkDrive "M:", "\\vmf\dfs\Tegnestuen","False" End If
If ErMedlem("GL-REGNSKAB")         Then net.MapNetworkDrive "R:", "\\vmf\dfs\Regnskab","False" End If
If ErMedlem("GL-THERMO_SERVICE")    Then net.MapNetworkDrive "S:", "\\vmf.local\dfs\Thermo_Service","False" End If

' ----------------------------------------------------------------------------------------

Function ErMedlem(Gruppe)
    On Error Resume Next
    ' Funktionen bruger net objektet som er defineret længere oppe
    On Error Resume Next
    Dim usr
    Dim grp
    ErMedlem=False
    Set usr = GetObject("WinNT://vmf/" & net.username & ",user")
    For Each grp In usr.Groups
        if grp.Name=Gruppe then ErMedlem=True
    Next
End Function
24. august 2007 - 16:44 #6
Tanke - det kan være at der skal være lidt delay for at alle forbindelser er på plads FØR kørsel ? Det har jeg set/læst/hørt om før ...
Avatar billede peterbusk Nybegynder
27. august 2007 - 09:37 #7
Scriptet afvikles via en logon policy, og som sagt fungere det fint på en XP Pro.

Hvordan laves en delay?
Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:49 #8
Lukker...
Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:49 #9
Lukker