Avatar billede deepcore Nybegynder
23. august 2007 - 14:17 Der er 1 kommentar

Bruge funktioner i javascript side fra en anden javascript side

Hej Folkens.
Hvis man vil bruge funktionerne i en .js side kan man i sin html skrive følgende:

<script src="javascript_side.js" type="text/javascript"></script>

Disse tags kan jeg have så mange jeg vil af, for at bruge funktioner fra. libraries.

Problemet opstår når jeg inden i javascript_side.js gerne vil bruge funktionerne i javascript_side2.js

Hvordan refererer jeg fra en .js side til en anden for at få lov til at bruge dens funktioner?

Jeg har nemlig en mega side som jeg gerne ville spitte op i flere sider for at holde logisk sammenhængende funktioner sammen.
Avatar billede w13 Novice
23. august 2007 - 14:33 #1
Jeg gør normalt det med:

newElement=document.createElement("script");
newElement.setAttribute("src","javascript_side.js");
newElement.setAttribute("type","text/javascript");
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(newElement);

Så vil det automatisk blive sat ind i head-sektionen. Pas dog på med at kalde funktionen for hurtigt efter - javascript_side.js skal jo have tid til at loade funktionerne, før du kan kalde dem!