Avatar billede mrdj Nybegynder
19. august 2007 - 22:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script til lukning samt start af program i Windows XP

Hej

Håber der er en herinde der kan hjælpe mig med en lille problemstilling :-)

Jeg har brug for et VBS script der kan lukke en speciel proces/program i Windows XP/2003 (f.eks 1.exe), kopiere et par filer ned (1.exe og 2.ocx) og herefter åbne den tidligere proces igen (1.exe) UDEN at brugeren bliver stillet spørgsmål.

Er det noget der kan lade sig gøre ?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede enya Nybegynder
19. august 2007 - 22:38 #1
NB! Det er ikke tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange. Du må hellere lukke det ene, lægge et svar og acceptere dit eget svar.
Mvh :)
Avatar billede mrdj Nybegynder
19. august 2007 - 22:45 #2
Du nåede at skrive ovenstående inden jeg fik det lukket :-) Men lukket er det andet spørgsmål i den forkerte kategori
Avatar billede enya Nybegynder
19. august 2007 - 22:47 #3
Det var kun til info., hvis du ikke vidste det..? Mvh. :)
Avatar billede mrdj Nybegynder
19. august 2007 - 22:54 #4
Vidste det godt :-) Men godt at der bliver holdt øje med det for at undgå misbrug. Men håber der er en derude der kan hjælpe mig med mit lille script ;-)
Avatar billede enya Nybegynder
19. august 2007 - 23:03 #5
Ok - det var kun fordi jeg så det tilfældigt. Håber også du får hjælp med dit script..! :)
Avatar billede killerclown Nybegynder
20. august 2007 - 14:00 #6
hey mrdj !
Du kan evt. gøre således ...
Husk, at du nok skal skrive stien til 1.exe filens placering

Set Shell = WScript.CreateObject("Wscript.Shell")
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

LukProcess("notepad.exe")
FSO.CopyFile "\\servershare\1.exe","c:\"
FSO.CopyFile "\\servershare\2.ocx","c:\"
StartProcess("notepad.exe")

Function LukProcess(navn)
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\.\root\cimv2")
Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_Process Where Name = '" & navn & "'")
For Each objProcess in colProcessList
    objProcess.Terminate()
Next
End Function

Function StartProcess(navn)
Shell.Run navn
End Function

/Killer
Avatar billede mrdj Nybegynder
26. august 2007 - 22:52 #7
Hey Killerclown. Tak for hjælpen, jeg fik det til at funke :-)

Hermed point.