Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. august 2007 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Få event afviklet før Page_load i UserControl

Min UserControl er opbygget som følgende:

Protected Sub Page_Load
If page.ispostback = True
' her afvikles status af ChechBoxe
cbDemoDatabind
End if
End Sub

Protected Sub cbDemoDatabind ()
' hentes data som bindes til ChechBoxe
End Sub

og en button som updater ChechBoxe

Protected sub btnUpdate
' opdaterer db ud fra ændringer i Chechboxe
end sub

Problem:
Når btnUpdate afvikles kører siden først page_load er "genskaber" værdierne for ChechBox, hvorved der ikke sker en ændring i databasen ud fra de data.

Hvordan håndteres det at event på botton kan køres før page_load?

??:-) karsten_larsen
Avatar billede nielle Nybegynder
19. august 2007 - 13:43 #1
Dette er rækkefølgen som sidens eventhandlere kaldes i 2.0:

PreInit
Init
InitComplete
PreLoad
Load
LoadComplete
PreRender
PreRenderComplete
Unload

Umiddelbart lyder Page_PreLoad som et bud på hvor du kan ligge din database kode.
Avatar billede neoman Novice
19. august 2007 - 13:48 #2
Det kan du ikke. Pageload kører altid før event handlers, men er der ikke noget galt i logikken ?

Det er ikke klart om du har dynamiske checkboxe eller ej, men hvis du har, så skal du kun genetablere deres "eksistens" men ej tilstand - den kommer automatisk fra viewstate.

Lige nu så sætter du værdier i din pageload hver gang, så det er klart at der ikke sker nogen fornyelse i DB'en, da du overskriver eventuelle ændringer som brugeren har lavet (og som sidder i viewstate)

Prøv dette:

If Not Page.IsPostBack Then
' skab checkboxe , og giv dem værdi fra DB (=databind)
Else
' genskab checkboxe, men uden at tilskrive dem en værdi (uden databind)
End ID
Avatar billede neoman Novice
19. august 2007 - 13:51 #3
Og i din click handler:
Protected sub btnUpdate
' opdaterer db ud fra ændringer i Chechboxe
' databind !
end sub
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. august 2007 - 14:19 #4
Prøver det lige, karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. august 2007 - 14:36 #5
neomann

If not page.ispostback gjorde forskellen !

Troede ellers at if page.ispostback = false ville gøre det samme, men det gjorde det ikke!

Vil du lave et svar og tak for hjælpen

:-) karsten_larsen
Avatar billede neoman Novice
19. august 2007 - 15:45 #6
hvis det var det eneste så behold dine points - tage pts for tyrkfejl er da for meget :) godt det virkede
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. august 2007 - 10:09 #7
øhh - det var ikke en tryk fejl, dit svar hjalp, forstod det heller ikke helt selv at der kunne være en forskel.

Så vil du lave et svar?

:-) karsten_larsen
Avatar billede neoman Novice
26. august 2007 - 11:53 #8
Jeg bøjer mig :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. august 2007 - 12:31 #9
okay :)