Avatar billede pastel Nybegynder
17. august 2007 - 23:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problemer med frames fremvisning.

Det er antagelig en fejl 40, men jeg har rodet med det et stykke tid og set mig blind tror jeg :-).

mit framset "skiller" i højden, breden har jeg fået styr på så den kan klare alle browser str., men ikke i højden.

Er der en her der kan se hvor fejlen ligger??

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>start</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-image: url(grafik/bagtern.gif);
}
-->
</style></head>
<div align="center"><frameset rows="*" cols="*,2,900,2,*" framespacing="0" border="0" frameheight="726">
  <frame src="baggrund.htm">
  <frame src="linien.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
  <frameset rows="156,450,120" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
        <frame src="top.html" name="top" frameborder="no" scrolling="NO" noresize marginwidth="900" marginheight="135" id="top">
        <frameset cols="158,744" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
        <frame src="meny.html" name="leftFrame1" scrolling="NO" noresize marginheight="450">
        <frame src="indhold.htm" name="mainFrame" marginwidth="742" marginheight="450">
    </frameset>
        <frame src="bundhel.html" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize marginwidth="900">
  </frameset>
  <frame src="linien.htm" frameborder="no" scrolling="no" noresize>
  <frame src="baggrund.htm" scrolling="no">
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2007 - 23:39 #1
<ole>

Problemet er:
    <frameset rows="156,450,120" .....

Hvis du ønsker den øverste frame skal være 156 - og den nederste 120 - skal du skrive:
    <frameset rows="156,*,120"

Ønsker du derimod, den øverste skal være 156 - og den midterste 450 - skal du skrive:
    <frameset rows="156,450,*"

... osv  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede pastel Nybegynder
19. august 2007 - 06:37 #2
Tak, det hjalp.
Men jeg får stadig ikke den naturlige scrol i browservinduet til højre når siden er forlang. Kan du se grunden til det?

mvh
Pastel
Avatar billede pastel Nybegynder
20. august 2007 - 19:17 #3
Jeg prøver lige igen, kommentar 19.08.07 synes ikke at virke.

Tak, for dit hurtige svar 17.08.07, det hjalp :-), altså virker, på nær browservinduets naturlige scrol.

men nu står jeg der igen, hvordan kommer jeg af med "point", er ikke ny men sjælden gæst.

mvh
Pastel
Avatar billede pastel Nybegynder
20. august 2007 - 19:18 #4
svaret er accepteret
Avatar billede pastel Nybegynder
21. august 2007 - 22:35 #5
</bole>`s svar er accepteret tak for hurtigheden
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 17:47 #6
Så smider jeg lige et svar, du kan acceptere ... og selvtak i øvrigt  ;o)

Der er vrøvl med mail-udsendelserne på Eksperten, så jeg har ikke set dine kommentarer. Har du stadig problemer med koden?
Avatar billede pastel Nybegynder
24. august 2007 - 22:05 #7
hej </bole>
mine frames holder nu sammen både i højden og breden og tak for det, men den naturlige scrol i browservinduet til højre når siden er forlang kommer ikke frem kender du grunden til det høre jeg det gerne.
mvh Pastel
Avatar billede pastel Nybegynder
25. august 2007 - 07:15 #8
jeg prøver igen
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 16:02 #9
Prøv lige at lægge et link til siden
Avatar billede pastel Nybegynder
25. august 2007 - 21:05 #10
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 22:56 #11
Der er jo ikke sider i dine frames
Avatar billede pastel Nybegynder
26. august 2007 - 09:35 #12
???

ikke rigtig forstået, jeg har da sider, jeg vedhæfter eksempelvis starten af Nyheder her, men jeg havde ikke lige bemærket at de ikke vises i kildekoder på siden, og hvorfor ved jeg heller ikke, men det virker jo.?? bortset fra browserens naturlige scrol.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>nyheder</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-color: #390A65;
    margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
}
.Stil1 {color: #FFFFCC}
body,td,th {
    color: #FFFFFF;
}
h1 {
    font-size: 16px;
}
.Stil7 {
    font-size: 16px;
    color: #33FF33;
    font-weight: bold;
}
.Stil12 {font-size: 12px}
.Stil13 {color: #FFFFFF}
a:link {
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    text-decoration: none;
}
a:active {
    text-decoration: none;
}
.Stil14 {font-family: Chiller}
.Stil16 {
    font-family: Chiller;
    font-size: 36px;
    color: #FFFFCC;
}
.Stil18 {color: #FFFFFF; font-size: 10px; }
.Stil21 {font-size: 10px}
.Stil22 {
    color: #003399;
    font-weight: bold;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<table width="710" cellspacing="1" cellpadding="12">
<tr>
    <th width="710" scope="row"><h1><span class="Stil16">Nyheder</span></h1></th>
</tr>
  <tr>
    <th scope="row"> <div align="left" class="Stil1">
      <p><span class="Stil7">1. juli 2007 </span><br />
        <span class="Stil18">Philly er nu parret med Drago / Cheek To Cheeks Uther Pendragon. Hvis alt g&aring;r vel, venter vi hvalpene omkring den<br />
        24./25. august 200. Hvalpene vil v&aelig;re rejseklare i uge 42. </span>        </p>
      <blockquote>
          <p class="Stil22">___________________________________________________________________________</p>
        </blockquote>
    </div></th>
  </tr>
  <tr>
    <th scope="row"><div align="left">
      <p class="Stil1"><strong>25. Juni 2007</strong> <br />
        <span class="Stil18">Naturens paradoks: ingen hvalpe i Nuttah </span></p>
      <blockquote>
        <p class="Stil22"><strong>___________________________________________________________________________</strong></p>
      </blockquote>
    </div></th>
  </tr>
<tr>
    <th scope="row"><div align="left">
      <p class="Stil1"> 2.Januar 2007 <br />
        <span class="Stil18">Den 2.1.2007 m&aring;tte tage den tungeste af alle beslutninger, for at Luna kunne fries for den tr&aelig;tte krop, der ikke kunne mere. <br />
        Vi har mistet en personlighed, der i sine 13&frac12; &aring;r har givet os ubeskrivelig meget i alle henseender, is&aelig;r p&aring; f&oslash;lelses- og udviklingsplanet. <br />
        Hun har v&aelig;ret os en l&aelig;remester i mange henseender, is&aelig;r dog i relation til respekten for forskelligheder. Hun kunne omg&aring;s alle forskel-<br />
        lige personligheder af hunde og mennesker - og udvise dem en stille accept og respekt. Og dem, hun ikke br&oslash;d sig s&aring; meget om - eller <br />
        omvendt: dem, der m&oslash;dte hende med en n&aelig;serynken - kunne hun rumme i al sin rummelighed. Vi savner hende dybt, men tiden var inde <br />
        +
        til at skifte plan for denne yderst smukke, gamle og viise sj&aelig;l, som var vores Luna i vores liv i 13&frac12; &aring;r, som vi er dybt taknemmelige for. </span></p>
      <blockquote>
        <p class="Stil22"><strong>___________________________________________________________________________</strong></p>
      </blockquote>
    </div></th>
  </tr>