Avatar billede cfj Nybegynder
06. juni 2001 - 14:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ændre værdi i variabel i et andet dokument?

Jeg skal lukke mit windue. Jeg vil gerne sætte værdien af en variabel til false, når vinduet lukker. Variablen findes i vinduet, der er parent til winduet, der skal lukkes.

Eller sagt på en anden måde (og måske lidt bredere)

Jeg åbner et nyt vindue fra mit (parent)dokument, og vil til enhver tid vide, om (child)vinduet er lukket eller åbent ved hjælp af en boolean variabel.
Avatar billede nute Nybegynder
06. juni 2001 - 14:29 #1
parent.opener.formnavn.feltnavn.value = verdi;

/nute
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 14:32 #2
<ole>

<script language=\"JavaScript\">
var win = new Object();
win.closed = true;
win = window.open(\"noget.html\",\"win\");
</script>

Så kan du altid spørge: if (win.closed) { alert(\'Æv...lortet er lukket...!\'); }

/mvh
</bole>
Avatar billede cfj Nybegynder
06. juni 2001 - 14:34 #3
og så bare lave den hidden?

jeg ville gerne have den som en boolean _var_ i parent dokumentet..
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 14:35 #4
Når et vindue er åbnet med window.open(), vil du altid kunne spørge om viduets property \'closed\' er true eller false. Grunden til at jeg definerer et objekt og sætter closed-property\'en er, hvis du skulle komme til at spørge, inden vinduet åbnes  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 14:36 #5
Jamen, det har du da netop...!  :o)
Avatar billede cfj Nybegynder
06. juni 2001 - 14:38 #6
olebole: det var til nute.... det er jo ikke til når I svarer så hurtigt! ;o)

tak for hjælpen! :o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 14:44 #7
Hehe...vi iler bare til for at hjælpe  :o)
Anytime...
Avatar billede nute Nybegynder
06. juni 2001 - 14:46 #8
:-D
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 14:49 #9
nute, jakoba og jeg synes at komme som en samlet pakke...*LooOooL*
Avatar billede nute Nybegynder
06. juni 2001 - 14:52 #10
hehe....av og til kan det se ut som om oppmerksomheten vår blir fanget på nøyaktig samme tid. Pakkeløsninger er som regel ikke spesielt smart, men i denne kontekst kommer det faktisk mye godt ut av det :-)
Avatar billede cfj Nybegynder
06. juni 2001 - 14:54 #11
nute: \"opener\"

i \"parent.opener.formnavn.feltnavn.value = verdi;

\"

.. hvad mener du med det? hvad er \"opener\" i den sammenhæng?
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 15:04 #12
opener er popUp\'ens \'forælder\' - set fra popUp\'en
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 15:07 #13
Hvis du f.eks. spørger (i popUp\'en):

if (opener.win.closed) { alert(\'Se...den er jo åben...!\'); }

...vil du altid få returneret \'false\', da popUp\'en altid vil være åben, da du spørger herfra.
/mvh
Avatar billede nute Nybegynder
06. juni 2001 - 15:07 #14
den refererer til dokumentet som åpner popup\'en. Tilsvarende:

parent.document.formnavn.feltnavn.value = verdi;

(( men jeg er ikke sikker på at dette er tillatt ))
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 15:08 #15
ehhhhhhh.....:

if (!opener.win.closed) { alert(\'Se...den er jo åben...!\'); }

...selvfølgelig  :oD
Avatar billede cfj Nybegynder
06. juni 2001 - 15:11 #16
lol ja det er lige med at få True hvor man vil have True og False alle de andre steder