Avatar billede vision-jsp Nybegynder
17. august 2007 - 13:22 Der er 2 kommentarer

Webservice - namespace kan ikke tilgås

Hej,

Jeg prøver at lave et program som kalder en Webservice. Jeg har fået en wsdl fil som jeg har importeret via Add Web Reference. Nu er problemet at der i wsdlén er henvisninger til et namespace område som IKKE er tilgængeligt hvor jeg udvikler.

Hvordan gør jeg så? Hvordan kan jeg evt. lægge disse Skemaer ind i mit projekt?

/Jakob
Avatar billede nielle Nybegynder
17. august 2007 - 13:29 #1
Et namespace er blot en navngivnings-konvention, og den indeholder for såvidt ikek noget (på den måde som en klasse f.eks. gør).

Enden burde du blot kunne skrive

Imports navnet-på-namespacet

i toppen af din kode. Eller du kan skrive de fulde navne på klasser osv.:

Dim dinVaR AS New navnet-på-namespacet.klassensNavn()
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
17. august 2007 - 14:27 #2
Jeg tror du misforstår (eller også gør jeg...): i wsdl dokumentet står jo fx
targetNamespace="http://server1.xyz.com" xmlns:p1="http://server1.xyz.com"
...
<wsdl:input message="p1:mt_string" />

Men programmet kan ikke se definitionen da server1.xyz.com ikke er tilgængelig.

/Jakob