Avatar billede da_darkside Nybegynder
15. august 2007 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvis box er unchecked

jeg har et lille problem med følgende, som checker om en check bok er true (checked) i en form men det virker ikke helt... er der nogen som kan se hvad der er galt med syntaxen ?

//RulesAccept
if (document.FrmMember.Name_RulesAccept.unchecked = false){ alert("Du mangler at acceptere medlems betingelserne"); document.FrmMember.Name_RulesAccept.focus(); return false;}
Avatar billede softspot Forsker
15. august 2007 - 13:37 #1
Hvis der er tale om et standard input-element af typen checkbox, så hedder egenskaben checked og ikke unchecked. Ydermere skal du benytte dobbelt lighedstegn for at sammenligne i javascript. Det betyder at din kode kommer til at se således ud:

//RulesAccept
if (document.FrmMember.Name_RulesAccept.checked == false) {
  alert("Du mangler at acceptere medlems betingelserne");
  document.FrmMember.Name_RulesAccept.focus();
  return false;
}
Avatar billede bpuschl Nybegynder
15. august 2007 - 13:43 #2
if (!(document.FrmMember.Name_RulesAccept.checked)){ alert("Du mangler at acceptere medlems betingelserne"); document.FrmMember.Name_RulesAccept.focus(); return false;}
Avatar billede da_darkside Nybegynder
18. august 2007 - 20:15 #3
Softspot > Mange Tak, det var hvis det med de 2 lighedstegn jeg havde misset.
Avatar billede softspot Forsker
19. august 2007 - 22:11 #4
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
23. august 2007 - 23:04 #5
Tak for point :)