Avatar billede ronni-n Nybegynder
14. august 2007 - 23:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

link uploader

Hejsa.
Jeg står og mangler en link uploader til min hjemmeside.

Den skal bestå af en felt som man skriver feltet i og så et andet felt til beskrivel/bemærkning ol.(skal ikke udfyldes)
og så selvføglig en send knap.

Neden under skal man så kunne se de links der bliver sendt/uploadet, som virker som hyperlinks.

Lige som det har så skal det bare være links og ikke file upload
http://www.ronni.frac.dk/up/

det ville heller ikke gøre noget hvis det var muligt at slette linksne. muligevis med noget password beskyttelse.

Hvis det er muligt ville det passe mig best hvis det var uden database.

Jeg er fuldstændig ny hvad angår php (kan kun finde ud af at bruge færdige scripts, som så bare skal configureres)

Har prøvet at kigge på nogle forskellige forms og noget PHP, men kan ikke rigtig forstå det.

Jeg har ledt efter noget ligende i færdige scripts, men kan ikke finde noget.

Er der nogler der har en løsning på dette?

På forhånd tak :)

Er der nogle der kender nogle scripts
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 08:58 #1
Prøv at se dette: http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.php
Er det noget i denne stil?
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 11:01 #2
Ja det ser godt ud.

Men det man skriver i comment feltet det kan man ikke se :(
det skulle
kan man lave det sådan så linksne blive vist i rækkefølge med de bliver postet og ikke i alfabetisk orden?

Har prøvet at gemme filen på eget hjemmeside sted http://www.ronni.frac.dk/791739exp.php
der virker det ikke (har chmod filen til 777)'

Men tak ind til videre :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 11:12 #3
Noget i stil med siden nu?
http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.php

Du skal have koden af mig, før du kan bruge den.
Du kan ikke bare gemme siden. :o)
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 11:44 #4
Kanon!

Kan man rykke comment der bliver vist sammen med linket så det kommer efter linket og ikke under det.

Nu bliver jeg måske lidt krævende ;)(men det er kun hvis det er lige til at lave)

Er det muligt automatisk at få vist en dato som fx Url - comment - dato

Hvordan med sletning af links igen, er det muligt at lave noget sletning med password.

tak. :)
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 11:47 #5
lige en ting til.

Kan man gøre så target bliver blank, så det åbner i nyt vindue?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 11:56 #6
Refresh hjemmesiden.
Sletningen kan man sagtens bygge ind over ja.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 12:26 #7
Imponerende det må jeg sige.
Det er du sku hurtig til. :)

Kan du lave det med sletningen, eller er det for besværligt?
Kan man fjerne klokke slettet, det ser lidt voldsomt ud med alle de tal?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 12:36 #8
Sådan!
Delete bliver måske i aften! :o)
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 12:43 #9
Det ville være skønt hvis du gad det. bare når du får tid og lyst en gang. :)

Mange tak skal du have.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 16:00 #10
jeg har lavet et lille eksempel, så du har en præcis ide om hvad det er jeg snakker om.
http://www.ronni.frac.dk/up/testt.jpg
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 18:49 #11
Så tror jeg den er ved at være der.
Du må dog selv klare styllingen.
http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.php
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 19:52 #12
Smukt

Hvad er password og hvordan sletter man ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 19:58 #13
User: 1234
Pass: 4321
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 21:02 #14
Ok supert

Kunne man nøjes med kun at have en boks til password og så droppe username boksen.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 21:19 #15
sidder og roder lidt med stylingen, så ville høre om du kan lave en ekstra <br /> mellem linket og teksten

ex.

teskt<br />
link <br /><br />
tekst<br />
link<br /><br />

så jeg kan få mellemrum i mellem de uploaded links. med mindre du kender en en bedre måde :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 21:21 #16
Sagtens ja, sådan...
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 21:33 #17
Bravo! Bravo!

Så er den hjemme.
Jeg må sku indrømme jeg er lidt misundelig.
Jeg synes PHP kode er en være omgang rod og hver jeg fundet nogle tutorials, så jeg kunne sætte mig ind i det, så er jeg gået død efter 10 min.

Hvad skal jeg så gøre? for jeg kan jo ikke bare gemme filen "791739exp.php"

Endnu en gang mange tak :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 21:41 #18
Du kan se den fulde kode her: http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.phps
Avatar billede ronni-n Nybegynder
15. august 2007 - 21:53 #19
Hmm øhmm....
Det er lidt pinligt, men hvad gør jeg med den,
har prøvet at gemme filen på min serve, men det virker ikke.

Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2007 - 22:02 #20
Jeg håber kun den siger en fejl omkring den mangler en connect.php fil?
Du skal lave en connect.php fil, indeholdende:
<?php
$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_bruger', 'mysql_kode');
if (!$link) {
    die('Kunne ikke forbinde : ' . mysql_error());
}

// Sæt foo til den aktive database
$db_selected = mysql_select_db('foo', $link);
if (!$db_selected) {
    die ('Kan ikke vælge foo : ' . mysql_error());
}
?>
HUSK AT RET LOGIN OPLYSNINGER.

Og så skal du oprette en tabel med disse info:

--
-- Table structure for table `tbl_791739`
--

CREATE TABLE `tbl_791739` (
  `id` smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `url` varchar(255) collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `comment` text collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `added` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `url` (`url`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_danish_ci;
Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. august 2007 - 01:32 #21
Øv Database! :(

Jeg havde troet det var flat file.

Nu har jeg ikke rigtig rodet med databaser før,
men fik det til at virker efter jeg har siddet og rodet med det,
her ind til, kl 1.30.

Ren nysgerihed, ville det være svært at lave uden database?
Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. august 2007 - 02:15 #22
Sidder og styler lidt på det jeg vil gerne have login/logut knappen til at væare på samme ligne som de andre knapper, bare længere ud til hørje.
Eks. http://www.ronni.frac.dk/eks.html

Men jeg synes ike rigtig det kan lade sig gøre uden at øgedlægge noget af det der if/else kode.

har du en løsning ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. august 2007 - 08:01 #23
Flat file ja, men det er ikke en optimal løsning og derfor gider jeg heller ikke lave den.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. august 2007 - 10:18 #24
* jakobdo skrev
*Flat file ja, men det er ikke en optimal løsning
*og derfor gider jeg heller ikke lave den.

Ok helt fint.

Jeg kan se på dit eksempel http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.php du har sat login knappen på linie med de andre knapper. :)

Men http://www.codebreaker.dk/exp/791739exp.phps er da ikke blevet oppdateret?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. august 2007 - 11:26 #25
Ahh, sorry!
Det retter jeg også lige ja!
Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. august 2007 - 11:42 #26
Skide Godt Gået !

Så blev det lige som jeg ville have det.

Du skal have mange tak for din tid og hjælpsomhed.

Sender du lige et svar så du kan få dine point :)

Hvilke program bruger du til alt det her? eller skriver du det hele i en tekst editor?

Igen Mange gange Tak :)

Mvh. Ronni
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. august 2007 - 11:58 #27
Jeg bruger en helt almindelig editor.
Avatar billede ronni-n Nybegynder
16. august 2007 - 12:06 #28
*Jeg bruger en helt almindelig editor.

Respekt..
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. august 2007 - 12:09 #29
Takker for point.