Avatar billede cramon Nybegynder
14. august 2007 - 19:22 Der er 4 kommentarer

Vise belægning på et kursus i formular

Hej jeg har en formular hvor brugerne indtaster kursusdeltagere og vælger et givent kursus vha. drop down lister (kombinationsbokse)foretaget fra forskellige foresp./tabeller.

Spørgsmålet er:

kan jeg vise evt. ved farver i kursusnavnet om et givent kursus er overtegnet eller der stadig er ledige pladser?

Tabellen [kursusnavn]indeholder en kolonne med max.deltagerantal og de samlede kursusdeltagere på alle kurser er i tabellen [kursusdeltegere].
Avatar billede mugs Novice
14. august 2007 - 20:04 #1
Koden er lavetr "on the flying" og ikke afprøvet:

Dim VARa As Byte, VARb as Byte
intsearch = Me!COMBO med kursus
VARa = DLookup("[FELT MED MAX DELTAGERE]", "kursusnavn", "[ID]=" & intsearch)

VARb = Me!COMBO med kursus
VARb = DCount("*", "Kursusdeltagere", "[COMBO med kursus] =" & VARb)

If VARb > VARa then
Me.feltnavn.ForeColor = 255
end if
Avatar billede cramon Nybegynder
14. august 2007 - 20:36 #2
Private Sub Kursusnavn_Enter()
Dim VARa As Byte, VARb As Byte
intsearch = Me!Kursusnavn
VARa = DLookup("[DELTAGERANTAL]", "kursusnavn", "[ID]=" & intsearch)

VARb = Me!Kursusnavn
VARb = DCount("*", "Kursusdeltagere", "[kursusnavn] =" & VARb)

If VARb > VARa Then
Me.Kursusnavn.ForeColor = 255
End If
End Sub

giver en syntaxfejl:
runtime error '3075'
syntax error (missing operator) in query expression '[ID]='

Hvis det er helt galt får du point og jeg opgir stille og roligt, for jeg er ikke stærk til programmering:-)
Avatar billede cramon Nybegynder
14. august 2007 - 20:38 #3
det skulle jo have været en kommentar, men det går vel nok:-)
Avatar billede mugs Novice
14. august 2007 - 20:53 #4
Prøv denne:

Dim VARa As Byte, VARb as Byte
Stringsearch = Me!COMBO MED KURSUSNAVN
VARa = DLookup("[MAX DELTAGERE]", "KURSUSNAVN", "[ID]='" & Stringsearch & "'")
VARb = Me!COMBO med kursus
VARb = DCount("*", "Kursusdeltagere", "[COMBO med kursus] =" & VARb)

If VARb > VARa then
Me.feltnavn.ForeColor = 255
end if