Avatar billede mongaard Nybegynder
14. august 2007 - 08:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

visning af billeder i rapporter i access 2007

Jeg skal i have vist nogle jpg-filer i en rapport, men istedet for at vise billedet vises kun billedets navn. Billederne ligger i databasen som OLE-objekter og kan uden problemer vises i formularer. nogen forslag?
Avatar billede mugs Novice
14. august 2007 - 10:03 #1
Du bør ikke lagre billederne som OLE-objekter. Det tager alt for megen plads. Du skal kun lagre stien til billederne, og så i formularen kalde den frem i VedAktuel.

Jeg bruger denne i rapporten til at vise billeder:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If Not IsNull(Me!FigurPath) Then
Me!Billede.Visible = True
Me!Billede.Picture = Me!FigurPath
Else
Me!Billede.Visible = False
End If
End Sub

Jeg kasn sende dig et eksempel med vejledning. Blot læg din e-mail
Avatar billede mongaard Nybegynder
14. august 2007 - 11:01 #2
Det virker perfekt! Mange tak for hjælpen.
Avatar billede mongaard Nybegynder
14. august 2007 - 11:08 #3
vil du forresten ha pointsene??
Avatar billede mugs Novice
14. august 2007 - 11:15 #4
Tak - Hvis min kode har hjulpet dig.