Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 02:29 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Tilføje indhold til kolonne i gangværende række

Hej eksperter,

Jeg skriver simpelthen her fordi jeg ikke ved hvordan dette skal laves.

Dette er hvad jeg er nået til nu:

dtRepTemp = objVare.GetVare(intID)
dtRepTemp.Columns.Add("fldAntal")

dtRep.Merge(dtRepTemp)

GetVare() henter bare en række ud fra en tabel i databasen vha. et unikt id.

Det jeg skal er at have indsat indholdet fra Session(strVare) ind i den nye kolonne. Hvis jeg nu f.eks. skriver dtRepTemp.Columns.Item("fldAntal") = 2
Så skriver den "Item is ReadOnly", så det kan jeg godt regne ud ikke er det  helt rigtige. :)

Håber I/Du kan hjælpe mig.
Tak
Avatar billede skov_p Praktikant
14. august 2007 - 06:55 #1
Tror du skal have dtRepTemp.Columns.Item("fldAntal").Value = 2
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 13:09 #2
Den skriver at Value ikke er et medlem af System.Data.DataColumn
Avatar billede neoman Novice
14. august 2007 - 13:26 #3
Det virker nok bedst at skrive værdien ind i en række i  tabellen:

Dim workRow as DataRow = dtRepTemp.rows(rowIndex)
workRow("fldAntal")= 2
Avatar billede skov_p Praktikant
14. august 2007 - 13:31 #4
int currentRow;
dtRepTemp.Rows[currentRow]["fldAntal"] = 2;
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 13:32 #5
Det har du nok ret i.. hehe.. prøver det lige ud.. men tak indtil videre.. ^^
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 13:35 #6
neoman.. det virkede jo som det skulle.. mange tak. :)

skov_p jeg skulle desværre bruge det i Vb.Net, så vil give mine points til neoman, hvis han da vil ligge et svar. :)
Avatar billede neoman Novice
14. august 2007 - 13:37 #7
Ja ok - men har ikke noget imod at dele med skov_p.  Han kom jo også med den rigtige løsning:)
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 13:51 #8
Okay.. :) Men så skal der vist lidt flere points til.. skov_p lig et svar så får I hver 60 points.. ;)
Avatar billede skov_p Praktikant
14. august 2007 - 14:03 #9
Jeg springer over denne gang :0)
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. august 2007 - 14:42 #10
Okay, men tak for hjælpen alligevel.. :)