Avatar billede zuiq Nybegynder
13. august 2007 - 15:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Browser detect - IE7

Hey,

Jeg skal bruge en browser detect der finder ud af hvis man har alt andet end IE7 som browser.

Denne detect skal kun køre når det er en PC der går ind på siden.

Kan i hjælpe mig, kunne umiddelbart ik finde noget på nettet?

Tak for hjælpen,
Mads.
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. august 2007 - 15:24 #1
Jeg syntes du skal tage et kig på denne;

http://www.mozilla.org/docs/web-developer/sniffer/browser_type.html

Der står godt nok at den er obsolute.. men tag dig ikke af det!
Avatar billede phliplip Nybegynder
13. august 2007 - 15:28 #2
Og så skal du lige tilføje disse linie for at lave et IE7 tjek :)

var is_ie7    = (is_ie && (is_major == 4) && (agt.indexOf("msie 7.")!=-1) );
var is_ie7up  = (is_ie && !is_ie3 && !is_ie4 && !is_ie5 && !is_ie5_5 && !is_ie6);
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2007 - 16:25 #3
<ole>

Jeg ville absolut tage mig af, at scriptet er dybt forældet ... og totalt overkill i næsten enhver situation.

zuiq >> Det bedste, du kan gøre, er at tjekke på, om den pågældende browser understøtter den pågældende metode eller ptoperty, du ønsker at bruge - og ellers gøre noget andet. Ellers er du på spanden, når der kommer nye browser-versioner på markedet - og vedligeholdelse bliver noget frygteligt rod.

Spørg først på et standardiseret emne - og vælg så et alternativ, hvis førstevalget ikke lod sig bruge. Et godt eksempel kunne være:

var oHttp = null;
if (window.XMLHttpRequest) { // Dækker IE7 og Firefox - og i fremtiden flere browsere
    oHttp = new XMLHttpRequest();
} else { // Dækker IE op til og med 6.0
    // Prøv forskellige ActiveX-objekter her
}

/mvh
</bole>
Avatar billede kongknabe Nybegynder
13. august 2007 - 17:17 #4
I hvilken forbindelse skal du bruge det?
Avatar billede zuiq Nybegynder
27. august 2007 - 12:06 #5
Lav bare et svar begge to - jeg valgte at droppe browser detection og istedet sætte siden op til standarderne. Men i fortjener jeres point :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2007 - 14:29 #6
Yups, det er altid en god idé at følge standarderne, når det overhovedet er muligt  ;o)
Avatar billede phliplip Nybegynder
27. august 2007 - 21:58 #7
Enig med ole
Avatar billede phliplip Nybegynder
27. august 2007 - 21:58 #8
svar !-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 00:22 #9
Tak for points  ;o)