Avatar billede cronick Nybegynder
12. august 2007 - 15:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Menu virker ikke i en ældre IE version

Hej,

Jeg har efterhånden prøvet meget for at få min menu til at virke i en ældre version af IE - dvs. ældre end den nye 7.0. Uanset hvad jeg gør, så er det som om, at "musen" bare ikke registrerer at der er et link, idet den kører over linket (hover). Den ignorerer hvert fald alt jeg forsøger at få den til ved hover.

Index: http://cronick.shocknews.dk/v4/
CSS:  http://cronick.shocknews.dk/v4/style.css

Nogen der har en idé til at løse dette, eller en eventuelt løsning?

- På forhånd tak!
Avatar billede plazm Nybegynder
15. august 2007 - 11:38 #1
det er fordi de gamle IE browsere kun understøter hover på a tags og som sidste led i kæden. Dvs at din a:hover span bliver ignoreret i IE<7

Du skal i stedet have lavet et javascript som kører når siden bliver loadet er tilføjer en onmouseover/out som tilføjer/fjerner en css class.
Avatar billede cronick Nybegynder
15. august 2007 - 16:51 #2
Okey.. Nogen idé om hvordan den bedst kan laves, eller et link til noget? :P
Avatar billede w13 Novice
15. august 2007 - 16:53 #3
du tilføjer bare onmouseover="this.className='klassens navn'", så skulle det virke.
Avatar billede cronick Nybegynder
16. august 2007 - 16:19 #4
Okey.. Nu har jeg så lavet det uden a:hover span, og lagt noget javascript ind.. det virker bare stadig ikke?
Avatar billede w13 Novice
16. august 2007 - 16:56 #5
Prøv at poste koden her.
Avatar billede plazm Nybegynder
16. august 2007 - 19:50 #6
For det første, lad være med at have dine links som onclick. Smid det ind i <a href=""> og så lav din css om til li:hover, li.hover

og tilføj følgende kode
startList = function() {
if(document.all && document.getElementById) {
navRoot = document.getElementById("menu");
for (i=0; i<navRoot.childNodes.length; i++) {
node = navRoot.childNodes[i];
if (node.nodeName=="LI") {
node.onmouseover=function() {
this.className+=" hover";
}
node.onmouseout=function() {
this.className=this.className.replace(" hover", "");
}
window.onload=startList;
Avatar billede cronick Nybegynder
16. august 2007 - 22:24 #7
Okey - det vil jeg mene, at jeg har gjort nu.. men det ser ikke ud til at virke, det som jeg har gjort?.. :/
Avatar billede cronick Nybegynder
16. august 2007 - 22:31 #8
Altså, det virker fint i <IE7 og FF.. men ikke i f.eks. IE 5.5 eller 6.5 .. kan det være, at den ikke starter det der script, eller hvordan?
Avatar billede cronick Nybegynder
20. august 2007 - 19:11 #9
Nu har jeg så lavet lidt om - fjernet span'en og bruger nu i stedet både li og a til at holde de to baggrunde. Problemet er bare stadig, at lortet ikke virker i <IE 7.0

Jeg tvivler på at det er hover, der er skyld i det, da det er som om den slet ikke registrere et link, i det ældre versioner af Internet Explore.

- Men er der stadig ikke nogle kvalificerede svar? -.-
Avatar billede cronick Nybegynder
20. august 2007 - 23:57 #10
Den registrerer ikke links i <IE 7.0 hvis elementet har den der _filter værdi i sig.. så lang så godt.. men hvordan får jeg det løst, uden at skulle slette min filter? :)
Avatar billede w13 Novice
14. november 2007 - 04:10 #11
Lukketid?
Avatar billede cronick Nybegynder
14. november 2007 - 13:06 #12
Jaeh..

Siden er forresten www.cronick.dk nu.