Avatar billede centauri Nybegynder
06. juni 2001 - 10:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HotKeys mm. hvordan ?

Jeg har nu brugt lang tid på at lave et program der via Hotkeys kunne styre min WinAmp, men fandt så desværre ud af at det  ikke virkede idet vinduet ikke var aktivt.
Så hvordan laver jeg det sådan at den konstant kan reagere på de taster jeg nu har valgt, tasterne er de ekstra multimedia knapper der er på de fleste tastature. Og det skulle meget geren være sådan at programmet kan ligge sig ned i Task Baren så det ikke er i vejen.

Er der nogen der gider lave sådan et eksempel til mig.
Aner ikke hvor svært det er så ligger gerne flere points i det hvis det er.

Håber virkelig der er en venlig sjæl der gider hjælpe.
Avatar billede jper Nybegynder
06. juni 2001 - 11:44 #1
øhhhh hvorfor WinAmp har da genveje til alle funktioner, der er da ingen grund til at lave et program til det, eller er der noget jeg misser her?
Avatar billede adagio Nybegynder
06. juni 2001 - 14:13 #2
Ja WinAmp har genvejene, men de virker kun vis WinAmp er aktivt, hvad jeg tror Centauri mener er at gøre det muligt at vælge \"næste sang\" imens man f.eks surfer på experten.dk :)
Avatar billede schubert1 Nybegynder
06. juni 2001 - 15:37 #3
Opret en timer på din kontrol og skriv følgende i dens kode: (2sek)
Avatar billede schubert1 Nybegynder
06. juni 2001 - 15:45 #4
Husk at timeren altid skal være Enabled.

Timer1_Timer()
If \'din kode for hvad der skal ske når en tast er trykket
End If
If \'næste tast og kode
End If
osv...
End Sub

\'Og i din minimize knap eller Form_Unload() procedure (Jeg har valgt knappen)

Button1_Click()
\'Din kode for at lægge et ikon i Task Trayet
Me.Unload
End Sub

Det kan godt være at den ikke godtager at timeren har kontrol over tasterne på keyboardet. Men dette er mit bud (For now)! :)

/schubert1
Avatar billede centauri Nybegynder
06. juni 2001 - 17:39 #5
Undskyld det kan jeg ikke lieg se mig ud af.

Hvad skal jeg bruge en timer til. Mit problem er at idet winduet som mit program ikke er aktivt længere så reagerer den heller ikke på hvis jeg trykker den ønskede tast.
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:06 #6
Prøv dette program/side:
http://161.58.186.98/mouse/hotkey/

/schubert1
Avatar billede schubert1 Nybegynder
07. juni 2001 - 18:08 #7
Eller:
http://161.58.186.98/mouse/hotkeys/

Men den øverste er nok bedst. =8)

/Schubert1
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 00:42 #8
Hvis du tager et kik på http://www.firenet.dk/tmpfiles/winampvb.zip  så finder du et project der viser dig hvordan du laver et program som kan skifte track via dit program samt meget mere.

Du skal altså lave et program som gør det, og så indsætte noget ala det her..

\'DECLARES: ( lav evt. om til Public hvis du skal bruge i andet end lige det object )
Private Declare Function Getasynckeystate Lib \"user32\" Alias \"GetAsyncKeyState\" (ByVal VKEY As

\'FUNKTION: Indsæt i en timer ved 100 interval
\'Getasynckeystate(keyboardtast) <> 0 \'  Så er den blevet trykket ned
\'Eksempel:

If Getasynckeystate(vbKeyControl) <> 0 And Getasynckeystate(vbKeyMenu) <> 0 And Getasynckeystate(vbKeyF1) <> 0 Then
Msgbox \"Du har trykket på ALT+CTRL+F1 samtidigt!\"
End If
Avatar billede centauri Nybegynder
13. juni 2001 - 15:34 #9
Mit problem er ikke at styre Winamp det har jeg fuldstændig styr på.

Jeg skal have lavet et program der kan ligge i baggrunden gerne i task baren og reagere på at jeg f.eks trykker en bestemt tast altså scan coden for den enkelte tast så jeg kan ligge scan coderne ind fra mit multimedie keyboard.
Og da et mit problem at få lavet et program der kan reagere på de tastetryk selv om vinduet ikke er aktive.
Så har jeg funktionerne den bare skal kaldes for at lave det jeg skal med Winamp så det er bare dem den skal kunne kalde.
Avatar billede xafion Nybegynder
13. juni 2001 - 15:36 #10
Mmm..

\'DECLARES: ( lav evt. om til Public hvis du skal bruge i andet end lige det object )
Private Declare Function Getasynckeystate Lib \"user32\" Alias \"GetAsyncKeyState\" (ByVal VKEY As

\'FUNKTION: Indsæt i en timer ved 100 interval
\'Getasynckeystate(keyboardtast) <> 0 \'  Så er den blevet trykket ned
\'Eksempel:

If Getasynckeystate(vbKeyControl) <> 0 And Getasynckeystate(vbKeyMenu) <> 0 And Getasynckeystate(vbKeyF1) <> 0 Then
Msgbox \"Du har trykket på ALT+CTRL+F1 samtidigt!\"
End If
Avatar billede centauri Nybegynder
18. juni 2001 - 11:07 #11
Det skulle vel ikke være sådan at jeg kunne få et lille eksempel i en Zip fil eller noget jeg kunne prøve, for jeg er nemlig ikke helt med  ?
Avatar billede xafion Nybegynder
19. juni 2001 - 01:45 #12
Lav en timer som har den ovenstående funktion..

Hvis du vil have hjælp til det mere intensivt så skriv til mig på ICQ, 83297796 ( Xafion )
Avatar billede centauri Nybegynder
23. juli 2001 - 00:26 #13
Nå ikke noget her jeg kunne bruge lukker derfor dette spm.