Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 17:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Run the following commands to unpack the contents?

Hej.
Jeg har hentet et script, som jeg gerne vil installere. Jeg har uploadet hele molevitten på min server og indtastet URL'en til setup'en i min browser.

Der står så følgende guide:

1. Create a new database or select an existing database to use for this installation. The necessary tables will be installed in this database for you in Part II of this installation process.

2. Run the following commands to unpack the contents:

$ gunzip CCleaguePro.tar.gz
$ tar -xvf CCleaguePro.tar

Hvordan ordner jeg 2'eren? Jeg skal vel gå ind i mysql via phpmyadmin. Og så trykke på SQL. Men hvis jeg bare skriver de to commands ind, så melder den fejl.

Hvordan får jeg det til at virke?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 17:13 #1
Du skriver kommandoerne i en unix/linux-kommendoprompt. Det har ikke noget med mysql at gøre. Der er sikkert også programmer til andre OS-er der kan pakke .tar.gz filer ud.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 17:22 #2
Jeg fik vist ikke skrevet, at jeg ikke fatter meget af sådan noget.

Jeg har installeret et PHP-Fusion-system og vil implementere scriptet i.

Så derfor skal jeg bruge en detaljeret løsning tak. ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 17:27 #3
Den er vel detaljeret nok hvis du bruger en unix/linux-kommandoprompt. Og ellers skal den bare pakkes ud med et passende program i det OS du ellers bruger.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 17:31 #4
Jamen hvad fanden er et unix/linux-kommandoprompt?? :O

Og jeg aner ikke, hvordan jeg skal pakke det ud. Og heller ikke, hvad jeg efterfølgende skal gøre.

Kan du ikke skrive en guide. 1) Gør det, 2) Gør det. osv.

Meget lettere. Og undgå at bruge sådan nogle ord som kommandoprompt. :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 17:34 #5
Nej ;)  Jeg har jo ingen anelse om hvad OS du bruger, og om det er noget jeg kan finde ud af.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 17:38 #6
Jeg bruger Windows Vista, hvis det er det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 17:46 #7
Ja, det hjælper da at vide det. Så har du næppe installeret de to programmer, gunzip og tar. Men har du et andet program, der kan pakke zip-filer ud, så er der er chance for at det kan pakke .tar.gz-filer ud - kan det passe, der fx er noget, der hedder winzip ?
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 18:01 #8
Er det ikke meningen, jeg skal oprette nogle tabeller i databasen ved hjælp af de to der? Jeg har winzip, men skal jeg ikke køre en forespørgsel i phpmyadmin? Filerne er nemlig ikke i mappen med scriptet.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 19:11 #9
Er der ikke en kode af en art, jeg skal køre i SQL i phpmyadmin, som derefter opretter nogle tabeller?

CREATE TABLE eller sådan noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 19:18 #10
De filer med SQL kommer vel når du pakker den fil ud.  Man kan sige at .tar.gz er det samme i Unix som .zip er i Windows.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 19:35 #11
Hm.. Hvis jeg kigger i /setup mappen, så ligger der en .sql-fil.

Der er en masse $sqlcreate i, men også html. Kan jeg bruge den til noget? Hvis jeg sætter den ind i SQL i phpmyadmin, så melder den fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 19:36 #12
Det kan jeg ikke svare dig på.
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
11. august 2007 - 20:05 #13
Okay, men ellers tak.

Andre?
Avatar billede dkfire Nybegynder
12. august 2007 - 00:06 #14
Det ville jo hjælpe hvis du fortælle hvad det er du prøver at installere.

Så vidt jeg kan se så er det en færdig indstallation som du er igang med, dvs at du nok skal lave alle tabellerne for dig når du kommer der til. Men som den selv skriver, så er det først i part 2 det sker.
Jeg kan forestille mig at kan springe punkt 2 over, men hvad hedder de efterfølgende punkter ?
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
12. august 2007 - 01:25 #15
Argh!

Du har ret dkfire! Jeg fortsatte med de næste punkter, og nu virker det!

DOH.

Mange tak for hjælpen. Point. (;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2007 - 10:37 #16
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. august 2007 - 09:35 #17
Heller ikke her :-)
Avatar billede ll-ronaldo-ll Nybegynder
08. august 2012 - 22:42 #18
Lukket.