Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 09:51 Der er 10 kommentarer

Lukning under installation (XP)

Nu har jeg for 5. dag i træk prøvet at installere windows på min computer.
Her for nylig skiftede jeg en del af tingene inde i computeren ud. Jeg gav den mere ram, bedre grafik kort, ny processor (ret langsom).
Da jeg tændte for computeren brændte min hdd sammen. Heldigvis havde jeg 2 liggende (80 gb) som der er intet i vejen med. Jeg booter derefter med cden for at installere windows, men så kommer det mærkelige..
Når den er færdig med at loade alle de der installations filer osv. og man kommer til den side hvor man skal acceptere så når jeg trykker accepter og skal vælge drev slukker min computer.!

- Det er meget forskelligt hvornår den slukker under installationen. Har prøvet at den slukkede lige så snart den var færdig med at loade filerne men også midt inde i installationen.

(Har prøvet med Vista, der sker helt det samme + at jeg har prøvet at skifte hdd og cd drev.)
10. august 2007 - 10:01 #1
... kunne man forestille sig en overbelastning af PSU ?
"...mere ram, bedre grafik kort, ny processor ..."
Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 10:03 #2
undskyld, men hvad er PSU :D ?
Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 10:04 #3
ahh. power supply, selvfølgelig!
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
10. august 2007 - 10:04 #4
PSU: Power Supply Unit -> strømforsyningen
Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 10:20 #5
argh. den vil stadig ikke. Har taget det gamle grafik kort i, fjernet en ramblok og taget mine ekstra blæsere af. (min strømforsyning er 400W)

Denne gang nåede den lige at indlæse installationsfilerne og skulle til at gå til næste trin hvor man acceptere, men så slukkede den igen.
Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 10:26 #6
Det er som om jo varmere den bliver jo hurtigere slukker den. Nu hvor jeg tænder den når jeg kun lige at gå ind i setup eller trykke på en tast så den booter fra cd. Men jeg tjekkede mine temperaturer før og de så okay ud. (40 CPU 30 system)
10. august 2007 - 10:30 #7
... det må være "snavs" støv (eller blæser problem) i PSU'en ...
Avatar billede minku Nybegynder
10. august 2007 - 10:48 #8
Nu har jeg prøvet at skifte min PSU ud med en hel ren og ret ny 400W. Der sker det samme. :(
Avatar billede off-line Nybegynder
10. august 2007 - 11:15 #9
Du har sat en ny processor i. Du har vel ikke misforstået ordet kølepasta, og
givet den et ordentligt lag, for en sikkerheds skyld? Laget skal være så tyndt,
at man nærmest skal kunne kikke igennem det. Meningen med kølepasta er kum, at
det skal dægge ganske små sprækker i materialet og derved skabe bedere konrakt.
Så meget kølepasta har den modsatte virkning, skaber dårlig kontakt og dermed varme.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 14:04 #10
Hvordan går det?