Avatar billede charlestucker Nybegynder
06. august 2007 - 12:54 Der er 3 kommentarer

valign af div i flash

Greetings all

Jeg har låst vores hjemmeside i en fast størrelse og vil gerne have den centret både horisontal og vertikal. Jeg har fået den centret horisontal men den vertikal alignment driller. Jeg laver test på denne side http://www.fairdisplay.dk/kontakt.html så herfra kan koden jeg har brugt aflæses hvis det kan hjælpe. Jeg har prøvet... valign=center; valign=middle med og uden "" .. Jeg har også prøvet at ligge det ind i css style sheet men der kunne jeg ikke få nogen af dem til at virke hverken hori eller verti align..

Jeg har added javascript i html dok for at undgå "klik for at aktivere objekt" og kan derfor ikke bruge det html dok som flash generere..Alt dette kan ses i kilden fra linket..

Alt hjælp er velkommen..

PFT.

MVH
Charles Tucker
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2007 - 13:19 #1
<ole>

Det eneste HTML-element, der fra fødslen kan centrere indhold vertikalt er tabel-cellen ... så du kunne jo bruge en enkelt tabel  :)

<table style="margin:0 auto;height:100%">
<tr>
    <td style="vertical-align:center">Indhold</td>
</tr>
</table>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2007 - 13:20 #2
- men det kræver, at du har dette i din CSS:

html, body {
    height: 100%
    padding: 0;
    margin: 0;
}
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2007 - 13:20 #3
- hov, der smuttede et semikolon:

html, body {
    height: 100%;
    padding: 0;
    margin: 0;
}