Avatar billede harboe Nybegynder
02. august 2007 - 20:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

thunderbird opsætning

jeg har nu installeret thunderbird mailprogram og sat mine mailadresser op. Det virker altsammen fint, jeg både sender og henter mails, men links der er vist i mine mails starter ikke min browser op automatisk når jeg klikker på dem.... hvordan ændrer jeg den indstilling?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:20 #1
Du skal have aktiveret en standardbrowser:

http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Links_virker_ikke
Avatar billede harboe Nybegynder
02. august 2007 - 22:05 #2
tak, men det er til xp, jeg er ny bruger af kubuntu. kan du hjælpe der ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. august 2007 - 06:57 #3
Desværre. Ved ikke meget om linux - endnu :)

Hvis ikke andre kommer susende forbi denne tråd, kan du lukke den og oprette den igen under Styresystemer -> Workstation -> Linux -> Andre

Så er der måske større sandsynlighed for du finder en der kan hjælpe dig.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. august 2007 - 07:29 #4
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. august 2007 - 07:40 #5
I Thunderbird vælger du Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret og Fanebladet Generelt

Klik på Konfigurations redigering

Søg efter denne nøgle:

network.protocol-handler.app.http

Opret den hvis den ikke er der (højreklik -> Nyt -> Streng)

Dobbeltklik på den

Skriv den fulde sti til din browser og klik Ok

Genstart Thunderbird
Avatar billede harboe Nybegynder
08. juni 2008 - 13:17 #6
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juni 2008 - 17:02 #7
Husk du må ikke selv tage point uden at angive løsningen - så hvad var løsningen??