Avatar billede lillbi Nybegynder
26. juli 2007 - 13:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan disse dc´er arbejde sammen

Jeg har to windows server 2003 standard dc´er kørende på nuværende tidspunkt. Jeg skal nu til at lave en 3. dc´er som skal være en win. serv. 2003 enterprise R2 sp2. Før denne kan blive dc´er skal jeg først kører adprep. Mit spørgemål er:

1. Når skemaet er udvidet, kan min to gamle dc´er så stadig fungerer som altid, eller skal disse først opgraderes til R2?
Sagt på en anden måde, kan jeg have to dc´er som er standard og en 3. dc´er som er enterprise r2?

2. Er skema-udvidelsen problemløs, og skal dc´erne genstartes herefter.

Jeg håber at der kommer nogle godt svar da jeg ikke tør fortsætte før jeg har fået disse ting på plads :)

på forhånd tak.
Avatar billede holmus Nybegynder
26. juli 2007 - 13:58 #1
Ja x2! :)

Du kan bare ikke udnytte funktionaliteten i R2 på domæne niveau, før end det hele er oppe på R2...
Avatar billede lillbi Nybegynder
26. juli 2007 - 14:12 #2
Jammen det lyder jo super. Men man er jo altid lidt usikker når man skal udvide sit skema... her tænker jeg på hvis den hænger under udvidelsen osv. Men det skulle efter din mening kører smertefrit?
Avatar billede lillbi Nybegynder
26. juli 2007 - 14:14 #3
Nu sagde du ja til punkt 2, betyder det at jeg også skal genatarte mine dc´er efter udvidelsen?
Avatar billede holmus Nybegynder
26. juli 2007 - 14:19 #4
Nej, det skulle ikke være nødvendigt... Udvidelsen vil ske via en replikering...
Avatar billede lillbi Nybegynder
26. juli 2007 - 14:26 #5
Hvilken replikering tænker du her på? Grunden til at jeg spørger er at der jo kun findes et skema.
Avatar billede holmus Nybegynder
26. juli 2007 - 14:59 #6
Den replikering der std. sker i dit AD - imellem dine domænecontrollere... Helt AD basis... Den kører som std. pr. 15 minutter! :-)
Avatar billede lillbi Nybegynder
26. juli 2007 - 15:18 #7
oki, men jeg siger mange tak for dine kommentarer. Send mig lige et svar så jeg kan give dig dine points :)
Avatar billede holmus Nybegynder
26. juli 2007 - 15:41 #8
Svar!
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juli 2007 - 19:12 #9
Er adprep ikke kun når man introducerer den første 2003 DC i domænet?
Avatar billede holmus Nybegynder
26. juli 2007 - 19:20 #10
Nej, det er når du skal udvide skemaet... og give ekstra funktionalitet, som bl.a. den nye funktionalitet R2 tilbyder...
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juli 2007 - 20:21 #11
hmm.. så har jeg da vist fucket en installation op for et par uger siden ved at smide en R2 DC på ved siden af en alm 2003 uden at køre adprep. Nå, opretter lige et selvstændigt spørgsmål så.. :P
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juli 2007 - 21:24 #13
"Also, there is no need to run adprep /domainprep when you install a domain controller running Windows Server 2003 R2 into a domain where there is an existing Windows Server 2003 domain controller running Service Pack 1 (SP1); the necessary domain partition updates were performed when Windows Server 2003 SP1 was installed."

Men du kan jo checke til at starte med om din schema version allerede er 31, som beskrevet i linket.