Avatar billede brianlvb Nybegynder
25. juli 2007 - 00:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billeder forskydes fra tabel

Hej,

Jeg har et problem med at billder jeg indsætter i en tabel rykkes ud af tabellen når jeg ser siden i firefox. Det virker tilsyneladen i explorer.

Problemet kan ses på

http://www.prebenbjerg.dk/Gallerier/galleri1.html

Hvad kan årsagen være?

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 04:31 #1
De sættes - af en eller anden grund - med position:absolute på din side. Dette fortolkes forskelligt i IE og FF. Hvorfor sætter du dem ikke bare direkte ind i tabellen rigtigt?
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juli 2007 - 09:43 #2
a:link { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center; vertical-align: bottom; }

a:visited { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center; vertical-align: bottom; }

a:hover { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: underline; text-align: center; vertical-align: bottom; }

a:active { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center; vertical-align: bottom; }

->

a:link { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center;}

a:visited { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center;}

a:hover { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: underline; text-align: center;}

a:active { color: #555; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align: center;}

... FF leger bedre med hvis du sætter dine vertical-align:bottom; på dine td's.
Avatar billede brianlvb Nybegynder
27. juli 2007 - 18:38 #3
Tak for svarende!

Jeg har i mellemtiden rettet linket til: http://prebenbjerg.dk/Gallerier/galleri1.php

Grunden til at jeg har kommet til at lave de absolute angivelser er at jeg har lavet det i golive med dens "klip og klister" metoder.

W13: Er det denne linje jeg skal ændre?
<div style="position:absolute;top:400px;left:108px;width:612px;height:1391px;">
- tabel -
</div>

Og i så fald hvad skal jeg ændre den til?

mclemens: Jeg forstår ikke helt hvor jeg skal rette det henne du skriver.. Det er ikke i filen galleri1.php vel? Er det i CSS filen?

På forhånd tak
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. juli 2007 - 19:16 #4
brianlvb: Ja, det er i css filen du skal fjerne dine vertical-align: bottom;
... Som nævnt i bunden så virker FF bedre hvis du lægger den på dine td's.
- Men prøv at fjerne dem fra ovenstående regler i første omgang ;)
Avatar billede brianlvb Nybegynder
27. juli 2007 - 20:28 #5
Tak skal du have. Det virkede :)

Jeg slettede kun uden at tilføje et andet sted.
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. juli 2007 - 20:37 #6
Velbekom, husk at lukke ved at markere
mit navn i boksen i bunden og så accepter :o)
Check evt. også op på dine gamle tråde der står åbne ...

P.s.: Jeg tror ikke den vertical-align behøver
blive tilføjet andetsteds, det ser nydeligt ud nu.
Avatar billede brianlvb Nybegynder
28. juli 2007 - 18:52 #7
Jeg har trykket på Accepter flere gange, men der sker ikke noget...
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. juli 2007 - 22:17 #8
Du skal først markere mit navn i boksen og herefter accepter.
- Kan ikke helt huske om javascript skal være aktiveret også.
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. juli 2007 - 22:54 #9
Tak for point :o)