Avatar billede gigaload Nybegynder
24. juli 2007 - 13:32 Der er 2 kommentarer

hive value ud af dropdownlist

Jeg har en dropdownlist kaldet ddlPickType.
den ligger inde med 4 punkter, som har value 1-4

men idet man hiver valuen ud, kommer den som en string, og jeg kan ikke få lov til at convert.ToInt64

protected void CreateGroup(object sender, EventArgs e)
{
long typeid = Convert.ToInt64(this.ddlPickType.SelectedValue);
}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. juli 2007 - 14:02 #1
Hvis det er så lave tal, ville jeg nok bruge en int i stedet for en long..

Og, hvis indeholdet altid er konverterbar til tal, kan du nøjes med:

int typeid = int.Parse(this.ddlPickType.SelectedValue);

Det kan godt være, at du skal tilføje .ToString():

int typeid = int.Parse(this.ddlPickType.SelectedValue.ToString());

Jeg kan ikke huske, om det er korrekt med stort "T" + stort "S" i ".ToString()"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. juli 2007 - 14:02 #2
Hvis det ikke er ".ToString()", er det sikkert ".toString()"..