Avatar billede gimle007 Praktikant
24. juli 2007 - 10:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begræns dato

Har lavet en www side, hvor man kan søge igennem en MS Sql db, det fungere fra en form hvor der bliver overført nogle værdier, f.eks. man kan søge fra den dato til en anden dato. Det virker også hvis man skriver det præcise dato: 6/4/2007 12:25:11 PM, men det ville være super hvis man kunne nøjes med at skrive 6/4/2007.

Hvordan gør man det. Jeg har prøver med at skrive 6/4/2007% men det virker ikke denne fejl

Syntax error converting datetime from character string.

min sql ser sådan ud:

Dim strSQL
Dim strKundeNr
Dim strDatoFra
Dim strDokuNo
Dim strDatoTil

' Henter værdien fra kigplotter.asp

strKundeNr = replace(Request.Form("KundeNr"),"'","''")
strDokuNo = replace(Request.Form("DokuNo"),"'","''")
strDatoFra = replace(Request.Form("DatoFra"),"'","''")
strDatoTil = replace(Request.Form("DatoTil"),"'","''")

strSQL = "SELECT [Document No_], [Line No_], [Sell-to Customer No_], Text, Font, TypeAndColor, Layout, Height, Quantity, Produced, ProducedBy, ProducedDateTime, Width FROM N_S_SYSTEM$PlotterJOb WHERE Produced = '1'"

if strDatoFra <> "" then strSQL = strSQL & " AND(ProducedDateTime BETWEEN '" & strDatoFra & "' AND '" & strDatoTil &"') "

if strKundeNr <> "" then strSQL = strSQL & " AND [Sell-to Customer No_] LIKE '" & strKundeNr & "' "

if strDokuNo <> "" then strSQL = strSQL & " AND [Document No_] LIKE '%" & strDokuNo & "%' "
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2007 - 10:32 #1
Er dit datofelt af typen DATE - eller er det en VARCHAR med indholdet '6/4/2007'
Hvis det er det sidste, skal der lyde en kraftig opfordring til at lave det om.
Avatar billede gimle007 Praktikant
24. juli 2007 - 10:48 #2
det er DATETIME
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2007 - 10:51 #3
Ok, men er det så ikke fordi den ikke ved om du mener juni eller april?

Jeg vil altid gøre eet af 2:
1) Bruge parameters/prepared statements
2) Give databasen en dato på formen "2007-04-06"
Avatar billede gimle007 Praktikant
24. juli 2007 - 10:54 #4
Hvad mere du med parameters/prepared statements?
Avatar billede gimle007 Praktikant
24. juli 2007 - 10:55 #5
Hvad mener du med parameters/prepared statements?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2007 - 21:11 #6
Se eksemplerne fra arne_v: http://www.eksperten.dk/spm/787851
Avatar billede gimle007 Praktikant
27. juli 2007 - 12:17 #7
Har selv fundet ud af det