Avatar billede jpt_114 Nybegynder
23. juli 2007 - 13:35 Der er 1 kommentar

Blanke celler efter formel

Hej

Jeg skal overføre noget tekst fra et ark til et andet. Til dette bruger jeg bare +t()

Når jeg så har hentet min tekst over ser det sådan ud

1 +t(shshuisunb)
2 +t(sldfibib)
3 +t(skldbfbs)
4 +t(slijdslbi)
5 +t(ksjdfibbls)
6 +t()
7 +t()
8 +t()
9 +t()

Men der skal ikke stå noget i de tomme celler (6-9). Hvad skal jeg skrive i VB for at få den til at slette de celler der ikke er tekst i???
Avatar billede tjacob Juniormester
24. juli 2007 - 13:14 #1
Det er jo dobbelt arbejde for programmet:
først at overføre nogle 'tomme' celler, og derefter slette dem.

Du skal teste om der er tekst i variablen (eller cellen eller hvad det nu er) INDEN du overfører til det nye ark, og helt lade være med at overføre teksten, hvis den er tom.

I det originale ark løber du alle aktuelle celler igennem, og tjekker om der er tekst i dem. Du kan eventuelt lagre teksterne fra de celler der HAR tekst i et array.
Derefter skriver du arrayet ud i det nye ark.

Hvordan overfører du teksterne nu? -kunne du vise din kode?