Avatar billede mibu Nybegynder
21. juli 2007 - 22:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg ikke bruge komma i database indtastning?

Jeg har en tabel med kr/øre, den er sat til datatype "decimal 10,2" men jeg får ikke øre med når jeg taster ind med "," den indsætte xx.00
Hvis jeg bruger "." som kr/øre seperator så virker det fint, kan  jeg ændre det?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 22:40 #1
Tror jeg ikke.

Programmer bruger stort set altid engelsk decimal punktum.

Hvis det er bruger input kan du håndtere det inden det rammer MySQL.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juli 2007 - 22:41 #2
Kunne det være fordi databasefeltet er sat til heltal og ikke decimaltal?
Avatar billede mibu Nybegynder
21. juli 2007 - 22:52 #3
arne v:
Hvordan laver jeg det trick! Det er en indputside i php der smider det over i MySQL!
Jeg skal vel fortælle at punktum skal læse og sendes til db som komma?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 22:54 #4
Din PHP kode må checke bruger inputtet og erstatte komma med punktum hvis dine
brugere skal indtaste på dansk.
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2007 - 22:56 #5
Jeg har følgende:
$amount = str_replace(",", ".",  "$amount");

Som jeg bruger når jeg indsætter og følgende når jeg så henter det ud og printer:
$amount = str_replace(".", ",",  "$amount");
Avatar billede mibu Nybegynder
21. juli 2007 - 22:56 #6
Ok jeg må prøve at kikke lidt i PHP Manualen!
Avatar billede mibu Nybegynder
22. juli 2007 - 15:08 #7
takker leif
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 16:07 #8
Der findes sikkert andre metoder, men det var den jeg valgte til et lille system

Takker for point