Avatar billede fun22 Nybegynder
21. juli 2007 - 13:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

if sætning i repeater

Hej..

JEg har en repeater som virker som den skal, men i min db har jeg nogen felter som f.eks "active" som enten er 1 eller 0.

Dem vil jeg gerne have lavet om til noget lidt mere forståeligt i min repeater.

Sådan at når den er 1 så skriver den Aktiv osv..

Jeg har søgt eksperten igennem, og prøvet det der var men jeg kan ikke få det til at virke..

Bruger en SqlDataSource og koder i VB..

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 14:15 #1
Prøv:

<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"active")==1 ? "Aktiv" : "Passiv" %>
Avatar billede neoman Novice
21. juli 2007 - 14:18 #2
Du kunne lave lidt "klamp" i ASPX filen ved at have en funktion som tager DB værdien og spytter noget andet ud. Fremgangsmåden er her: http://www.eksperten.dk/spm/780370

En anden metode er at bruge ItemDataBound eventet, som kører for hver række. Derinde kunne du tage den værdi som ligger i en label/textbox/whatever, og erstatte den med det du ønsker.

Finally, endnu en metode er at lave en DropDownList med de værdier du ønsker at vise, og i repeateren at binde den til det felt du ønsker at vise. DDL'en kunne sættes myDDL.enabled=false, så brugeren ikke tror han selv kan lave om på værdierne.
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. juli 2007 - 14:18 #3
Det dur ikke.. "Udtryk var ventet", "syntaxfejl", "character is not valid" osv..
Avatar billede neoman Novice
21. juli 2007 - 14:19 #4
Hehe ... s'følig har arne_v den bedste løsning (som jeg håber funker i VB) :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. juli 2007 - 14:20 #5
neoman >> Din metode to har jeg forsket lidt i men ikke kunne få den til at virke.. Har du et eksempel du kan ryste ud af ærmet?? :)
Avatar billede neoman Novice
21. juli 2007 - 14:45 #6
nope. Smid det du har lavet herind og sig hvad den gør/ikke gør. I mellemtiden kan vi håbe, at arne ryster et mirakel ud af hans ærmer:)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 15:10 #7
Min kode var C# ikke VB.NET. Jeg undersøger lige hvad man kan i VB.NET !
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 15:26 #8
C# der virker:

<%@ import namespace="System.Data" %>
<%@ import namespace="System.Data.SqlClient" %>
<html>
<head>
<script language="C#" runat="server">
void Page_Load(Object sender, EventArgs e)
{
    SqlConnection con = new SqlConnection("server=ARNEPC3;Integrated Security=SSPI;database=Test");
    con.Open();
    SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT * FROM T1", con);
    SqlDataReader rdr = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
    MyDataList.DataSource = rdr;
    MyDataList.DataBind();
}
</script>
</head>
<body>
<form runat=server>
    <table border>
        <asp:Repeater id="MyDataList" runat="server">
            <ItemTemplate>
                <tr>
                <td><%# (int)DataBinder.Eval(Container.DataItem,"F1") == 1 ? "Et" : "Ikke et"  %></td>
                <td><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"F2") %></td>
                </tr>
            </ItemTemplate>
        </asp:Repeater>
    </table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 15:26 #9
VB.NET der virker:

<%@ import namespace="System.Data" %>
<%@ import namespace="System.Data.SqlClient" %>
<html>
<head>
<script language="VB" runat="server">
Sub Page_Load(sender As Object, e As EventArgs)
    Dim con As SqlConnection = New SqlConnection("server=ARNEPC3;Integrated Security=SSPI;database=Test")
    con.Open()
    Dim cmd As SqlCommand = New SqlCommand("SELECT * FROM T1", con)
    Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
    MyDataList.DataSource = rdr
    MyDataList.DataBind()
End Sub
</script>
</head>
<body>
<form runat=server>
    <table border>
        <asp:Repeater id="MyDataList" runat="server">
            <ItemTemplate>
                <tr>
                <td><%# Iif(CType(DataBinder.Eval(Container.DataItem,"F1"),Integer) = 1, "Et", "Ikke et") %></td>
                <td><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"F2") %></td>
                </tr>
            </ItemTemplate>
        </asp:Repeater>
    </table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 15:27 #10
Iif er ikke nogen pæn løsning, så måske burde du vælge neomans løsning med
en egen funktion som konverterer fra Integer til String.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2007 - 21:50 #11
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. maj 2008 - 00:03 #12
Smider i et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2008 - 00:32 #13
jeps