Avatar billede pwn Forsker
21. juli 2007 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formularer i Dreamweaver

Jeg vil gerne fra en web-side kunne indtaste nogle oplysninger (flere felter) og afslutte med at sende dem til en bestemt e-mailadresse.
Er der bestemte krav til web-hotel?
Kan det laves uden at bruge php eller asp?

Hvordan gør jeg step by step - har kikket lidt på FORMS i DW, men kan ikke få det til at virke.
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
29. juli 2007 - 21:05 #1
http://dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=5578 Dér kan man købe en extension der muliggør dette.

Du slipper ikke for at invovlere php eller asp - men det er herrenemt at lave.
Avatar billede pwn Forsker
29. juli 2007 - 21:56 #2
... men vil gerne lave det selv.
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
30. juli 2007 - 08:42 #3
Så er det i gang med asp/php...
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
31. juli 2007 - 11:57 #4
Selvfølgelig kan du oprette en FORM uden brug af asp eller php.

I DW skal du - ligesom du har prøvet - have fat i FORM behandleren.

Det første du gør er at oprette selv form'en (tryk på knappen for dette). Dette indsætter en rød stiblet linje rundt om hele formularen.
I formularen indsæter du de ønskede felter.
Det sidste du sætter ind er en 'Submit' knap.

Du skal så rette i den kode, der indsættes til 'Action'.

Se her eksempel:

<FORM method="post" action="her-indsætter-du-hvad-dit-webhotel-kræver-foran/FormMail.pl">
        <input type="hidden" name="recipient" value="info@motivatour.com">
        <input type="hidden" name="subject" value="Henvendelse via hjemmesiden">

Dit webhotel kræver sandsynligvis, at den mail-adresse oplysningerne sendes til, findes på mail-serveren

Har du problemer, kan webhotellet som regel hjælpe. Der er flere af de gængse, der har udførlige hjælpsider til dette.

/Rudy