Avatar billede rane Nybegynder
20. juli 2007 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Admin tags og database connection

Heya,

jeg står overfor at skulle lave et simpelt Admin-system, hvor brugeren skal kunne redigere i nogen såkaldte "globale tekst bokse" som består af en overskrift+selve teksten.  De skal så kunne redigere i forsiden på sitet via en stor <textarea> hvor de så skal kunne skrive noget tekst, og så indsætte disse "tags" hvor de lyster. Eks. på <textarea> indhold:

--
En overskrift
sdgsgsdgsdgsdgsdgsdgsdgsd

[nyheder]    <- dette tag indsætter så noget DB-indhold

En anden overskrift
osvosv
--

Mit problem er at der er vel omkring 20 tags, som de har mulighed for at sætte ind vha. tags.  Er klar over at det umiddelbart er en ganske simpel Replace funktion, men skal der så laves 20 recordset hver gang folk loader forsiden?

Kan der laves noget smart så performance bliver god og den samtidig tjekker for alle 20 tags i databasen når siden bliver loadet?  (og automatisk replacer dem)
Avatar billede w13 Novice
23. juli 2007 - 15:58 #1
Skulle du ikke lave 20 recordsets, hvis du selv programmerede funktionerne ind på forsiden manuelt?
Avatar billede rane Nybegynder
29. juli 2007 - 19:30 #2
Jo, det var det jeg ville undgå. Men skidt..jeg har fundet en mere simpel og begrænset løsning på problemet. Undskyld ulejligheden :)