Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. juli 2007 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generel RewriteRule for alle VirtualHosts

Jeg har en lang række VirtualHosts. Er det muligt at opstille en "generel" RewriteRule for alle disse?

Jeg har forsøgt med

<Directory C:/www>
    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule .* ... regel her ...
</Directory>

hvilket dog ikke virker. Hvordan gør jeg, så jeg ikke skal skrive de tre linier

    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule .* ... regel her ...

i hver VirtualHost (af hensyn til senere ændringer i reglen)?

Alternativet kan være, hvis det er muligt at lave noget "variabel" i httpd.conf -filen. Da kan jeg tilføje reglen til alle hosts og blot bruge en variabel som regel, defineret øverst i konfigurationen.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. juli 2007 - 17:33 #1
Nu har jeg lavet en haz0r løsning, hvor jeg i en selvstændig fil har skrevet Rewrite- linierne og herefter inkluderet denne fil i hver VirtualHost.

Hvis nogle har en bedre løsning hører jeg meget gerne!
Avatar billede showsource Seniormester
20. juli 2007 - 01:37 #2
skriv/include direkte fra httpd.conf
Avatar billede showsource Seniormester
20. juli 2007 - 01:38 #3
Har IKKE selv lige prøvet det, men vil tro det virker.
Altså som når du laver et alias i conf, så findes det "over det hele"
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. februar 2008 - 13:30 #4
Lukker igen..
Avatar billede showsource Seniormester
11. februar 2008 - 06:52 #5
Fandt du på noget?

Og hvor i conf har du prøvet det første ex. som ikke virker?
Og den regel du har brugt, hvordan ser den ud?