Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 12:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Conn. til mySQL server virker ikke ?

Hej.

Jeg prøver i hærdigt at lære asp.NET men har endnu ikke fået nogle resultater! Så jeg er gået ned til noget af det som skulle være helt enkelt men det virker sku heller ikke..

Jeg skal bare have forbindelse til min MySQL server og udskrive nogle data i en repeator

Det går allerede galt ved forbindelsen til MySQL serveren.. Her er min kode:

<%@ Page Language="C#" %>

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<html>
<title>Binding a DataReader to a Repeater Control</title>

<script language="C#" runat="server">
  void Page_Load (Object src, EventArgs e) {
      odbcConnection objConn = new OdbcConnection("Server=****;UID=***;PWD=*******;Database=****");

      odbcCommand objCmd = new odbcDbCommand("SELECT Brugernavn FROM Brugere", objConn );

      objConn.Open();

      odbcDataReader objReader = myCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);

      ctrlRepeater.DataSource = objReader;
      ctrlRepeater.DataBind();
  }
</script>
<body>
<asp:repeater id="ctrlRepeater" runat="server">
  <itemtemplate>
    <%# DataBinder.Eval (Container.DataItem, "Brugernavn") %>'>
    </itemtemplate>
</asp:repeater>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 12:53 #1
Kan du uddybe "gaar galt" ? hvilken fejl faar du ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 12:53 #2
NB: Jeg vil nok anbefale MySQL Connector for .NET fremfor ODBC til MySQL !
Avatar billede neoman Novice
19. juli 2007 - 12:55 #3
Kom med med specifikke symptomer og fejlmeddelelser - ellers er det svært at gætte hvad der sker:)

Men jeg kan allerede se noget forkert:

odbcDataReader objReader = myCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
skal være
odbcDataReader objReader = objCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
Avatar billede neoman Novice
19. juli 2007 - 12:56 #4
odbcDataReader objReader = objCmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:14 #5
Okay tak for svarene men jeg er blevet klogere:
http://www.web10.dk/help/faq/windows_mysql_net

så nu har jeg prøvet følgende bare for at se om jeg overhovedet kan få forbindelse:

<%@ Page Language="VB" %>

<%@ Import Namespace = "MySql.Data.MySqlClient" %>
<%@ import namespace = "system.data.oledb" %>
<html>

<script language="VB" runat="server">
Dim conn As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection
Dim myConnectionString as String

myConnectionString = "Server=****;UID=***;PWD=*****;Database=****"

Try
conn.ConnectionString = myConnectionString
conn.Open()

Catch ex As MySql.Data.MySqlClient.MySqlException
response.write (ex.Message)
End Try

</script>
<body>

</body>
</html>
________________________________________-

men det virker heller ikke der kommer fejlen:
Compiler Error Message: BC30002: Type 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection' is not defined.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 13:15 #6
Du skal have MySQL.Data.dll i dit bin dir !
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:18 #7
Det er den også.. jeg har uploaded MySQL.Data.dll til /bin

og jeg downloadede version 2
Avatar billede neoman Novice
19. juli 2007 - 13:19 #8
og du har fulgt de første trin i vejledningen mht installation af driveren ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:22 #9
Ja altså jeg har uploadet den der MySQL.Data.dll jo?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:23 #10
Det er denne linje den melder fejl i:

Line 10: Dim conn As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection
Avatar billede neoman Novice
19. juli 2007 - 13:39 #11
Og dit /bin ligger er som i /mitwebsite/bin , og ligger på den computer som du udvikler på ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:46 #12
ja driver filen ligger i : www.Domæne.dk/bin ... og filen ligger i www.Domæne.dk/Filnavn.aspx
Avatar billede neoman Novice
19. juli 2007 - 13:49 #13
ja fint nok  - og  www.domæne.dk ligger på DIn maskine?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 13:54 #14
Det det ligger på web10 ..
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 14:01 #15
Hmm.. nu har jeg prøvet at lægge den der ASP.NET 1.1 driver ind i stedet for 2'eren.. Så får jeg en fejl omkring min connectionstring i stedet:

Compiler Error Message: BC30188: Declaration expected.

Ved denne linje:

myConnectionString = "Server=****;UID=***;PWD=*****;Database=****"
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 14:31 #16
Når jeg bruger 2.0 driveren kommer fejlen:
Compiler Error Message: BC30002: Type 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection' is not defined.

Når jeg bruger 1.1 driveren kommer fejlen:
Compiler Error Message: BC30188: Declaration expected.

Men hvis jeg omdøber bin mappen til noget helt andet kommer også fejlen:
Compiler Error Message: BC30002: Type 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection' is not defined.

Kunne det ikke tyde på at den driver ikke virker eller at mit kode er i version 1.1 ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2007 - 12:28 #17