Avatar billede petercj Nybegynder
17. juli 2007 - 12:58 Der er 2 kommentarer

Opsamling af data fra en .html fil til en access db

Hej Alle,

Jeg har et asp-script der ud fra nogle form-feler genererer en statisk html-fil med nogle foruddefinerede tabel koloner og rækker.

Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg får disse forudbestemte rækker lagt over i en access database?

Hvis I har brug for yderligere info til at få overblik over sagen, siger I endelig til...

/Peter
Avatar billede petercj Nybegynder
17. juli 2007 - 13:04 #1
Vil man evt. kunne springe hele ledet med genereringen af statiske html filer - og i det første asp-script lægge data direkte over i en database?

Hvis scriptet ser ud som følger - hvordan lægges data over i en db hvis det skal kodes i samme fil?

/Peter
Avatar billede petercj Nybegynder
17. juli 2007 - 13:08 #2
Koden ser ud som følger:

<%
FilNavn = Server.MapPath(".") & "\" & Request.Form(1) & ".htm"
set fs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set ts = fs.CreateTextFile(FilNavn , True)
ts.Write "<html><head><title>sag</title></head><body><table border=1>"
ts.Write "<tr><td colspan=2 bgcolor=#AACCFF>Modtaget data</td></tr>"
For Each Item In Request.Form
ts.Write "<tr><td>" & Item & "</td>"
ts.Write "<td>" & Request.Form(Item) & "</td></tr>"
Next
ts.Write "</table></body></html>"
ts.close
set fs = Nothing
Response.Write "OK"
%>