Avatar billede nissen0602 Nybegynder
14. juli 2007 - 12:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Genvejstaster i Excel 2007

Mine goe gamle genvejstaster Ctrl+v, Ctrl+x, Ctrl+z mm. virker ikke i Excel 2007. Af en eller anden grund virker det fint i Word 2007. Hvis jeg forsøger, får jeg meldingen: "Der blev ikke fundet nogen celler!"
Nogen forslag til løsning?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. juli 2007 - 15:16 #1
Genvejstasterne eksisterer stadig i Excel 2007.

Hvis ikke:

- du selv har ændret på genvejstasterne (og det har du formentlig ikke)
- du har nogle "sjove" add-ins

synes jeg, at du skulle forsøge at reparere Office.
Avatar billede stewen Praktikant
17. juli 2007 - 09:54 #2
De genvejstaster du nævner virker stadig i 2007 versionen!!!

DOG hvis du sidder i en dansk version er der nogle bugs. Jeg har set ogås at almindelige genvejstaster for en anden funktion - præcis som du nævner det. Her hjælper det at lukke Excel og åbne det igen. Hvis det ikke virker hos dig og de nævnte genvejstaster aldrig har virket, vil jeg foreslå at geninstallere office!

De eneste genvejstaster jeg har oplevet, som værende "forsvundet" er ctrl + og ctrl -

hvis man vel og mærke benytter plus og minustegnet fra det numeriske tastatur - jeg har dog erfaret at ikke gælder i den engelske version af Excel, men kun den danske - så der er nogle bugs i DK-versionen... håber de snart får det rettet
Avatar billede nissen0602 Nybegynder
17. juli 2007 - 20:51 #3
Det er rigtigt - det virker stadig i 2007 versionen. Bare ikke altid. Jeg har oplevet lidt af hvert indtil nu. Det hører med til historien, at det er en bærbar, det handler om.
Jeg siger tak til stewen og word-hajen for jeres svar, og afventer historiens gang.
Avatar billede nissen0602 Nybegynder
17. juli 2007 - 20:58 #4
Nå ja - jeg skal jo ikke selv have point.Jeg synes de to svar skal belønnes med 7 tilword-hajen og 8 til stewen. Men så skal I vist svare en gang til -
undskyld min uvidenhed - er næsten ny her...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. juli 2007 - 21:03 #5
Ingen point til mig, men tak for tanken. Jeg vil meget hellere høre, hvis du finder løsningen (men jeg ville nu af- og re-installere Office).
Avatar billede stewen Praktikant
18. juli 2007 - 07:49 #6
Smider gerne svar

Og så sætter vi os til at vente på Microsoft... :-)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
24. november 2008 - 08:40 #7
er der nogen der har hørt om en løsning på ovenstående? Jeg sidder lige nu med problemet med genvejstasterne.

Køres Excel i Safemode (run -> excel /safe) kan jeg dog pludselig bruge fx ctrl+c

Andre steder på nettet har jeg læst om at det kunne være noget makro der blev afspillet ved opstart.
Avatar billede eky Nybegynder
12. februar 2010 - 22:08 #8
Jeg har samme problem med Ctrl+C.
Jeg har lige installeret 2007 versionen.
Nogen løsning?
Avatar billede stewen Praktikant
13. februar 2010 - 09:10 #9
eky -> sørg du bare for at få installeret SP2 til Office 2007.. det hjælper
Avatar billede eky Nybegynder
14. februar 2010 - 10:18 #10
Det er hermed gjort, og det fungerer;-)