Avatar billede aeon Nybegynder
14. juli 2007 - 00:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hive outlook express account data ud af hd fra død pc

Hejsa,

Jeg har et problem med at bundkortet på min laptop lige er stået af og da det er en af noget ældre dato kan der ikke skaffes en ny.

Problemet består faktisk i at jeg ikke har mine mail account data på papir eller som .iaf filer. Jeg håber at der er en måde hvorpå jeg kan hive disse oplysninger ud af den gamle disk og der evt. er en her fra dette fantastiske forum der kan hjælpe mig med nogle pointers.

Jeg er klar over at der er uendeligt mange værktøjer til at hive account info ud af netop outlook express. Problemt med dem jeg har kunnet finde er at man skal boote på det system som man skal hive info ud af, hvilket jo ikke er en mulighed i mit tilfælde.

Regards,
Brian
Avatar billede jtt Nybegynder
14. juli 2007 - 10:17 #1
Hej, hvis jeg læser "opgaven" rigtigt, så formoder jeg at HD ikke er "død".

I dit tilfælde ville jeg så skaffe mig en HD boks for USB. Jeg villle demontere harddisk fra PC og sætte den i HD boks. På en fungerende PC ville jeg så via USB tilslutte den. Og vupti - du har adgang til alle data på din harddisk.

Jeg vil tro den koster ca. 100 kr. sådan en boks - og har "reddet min r.." en del gange.....
Avatar billede jtt Nybegynder
14. juli 2007 - 10:19 #2
Avatar billede aeon Nybegynder
14. juli 2007 - 16:19 #3
Det kan ikke lade sig gøre at hente account data på denne måde. Der er ingen problemer med at hente selve mail's.

Jeg har nu fundet løsningen som er den ENESTE løsning. En af min arbejds kamerater har en maskine som er identisk med den af min som døde. Så jeg skulle blot sætte disken i den boote og gemme outlook express account info.

Hvis man ikke kan få systemet op og køre kan det ikke lade sig gøre at hente account info da de er settings i registry. Og da du ikke kan åbne en regestry fra anden maskine er det jo lige som det!..

Men jeg fik heldigvis løst mit problem. Ville have været ked af at miste en mail add. jeg har brugt i snart 12 år.

Men ellers tak for indput.

Regards,
Brian
Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
01. august 2007 - 11:53 #4
Hej Brian.

Har samme probs.Har geninstalleret express og mangler nu data.Har stadig data fra gl. hdd. liggende men ved ikke hvor jeg skal lede efter filerne .  Hvor ligger de/den fil der indeholder alle mails samt account info. Hvad hedder filerne?.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. august 2007 - 11:57 #5
Dine e-mail's ligger i .dbx filer i denne mappe:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\<GUID>\Microsoft\Outlook Express

Husk, det er en skjult mappe.

Gå i menuen Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis og sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" og tryk OK.

Så skulle du gerne kunne se mappen.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. august 2007 - 11:58 #6
dennisnielsen >> For en anden gangs skyld, husk at oprette dit eget spørgsmål.  :-)
Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
01. august 2007 - 19:39 #7
Takker foreløbig for svar samt dumslaget ;-). Hvda med accontfilen. Hvad hedder den
Avatar billede vejmand Juniormester
01. august 2007 - 19:42 #8
Den kan du ikke trække ud, den skal eksporteres mens Outlook Express er aktiv.