jeg har lige installeret en WD Raptor, og har lagt Vista på den. med min Raptor skulle det jo gå hurtigere, det gør det også ved opstarten. men når jeg arbejder i Vista i noget som tager lidt cpu kræfter, mens jeg fx er på internettet og surfer lidt, så fryser computeren i ca 20-30 sekunder. efter den er færdig med at fryse så tænker raptoren som en vanvittig, lidt som om at den skal hente de processorer som er blevet "glemt" i de sekunder hvor den frøs. den gør det også når jeg bruger flere programmer. det er ret frusterende for jeg har lige købt alt nyt hardware:
synes du skal lave RMA af det grafikkort hvis det bliver så varmt. Det er et nyt og temmelig dyrt kort, så man må forvente at kølingen bare er i orden. Mit 8800GTX kort bliver ikke så varmt at jeg kan brænde mig på bagpladen, og det skal det heller ikke...
Du kan prøve at teste om den også fryser når du har Aero slået fra: net stop uxsms Når aero er slået fra, så er der jo ikke megen belastning på gfx kortet.
ok, jeg prøver, men ville bare ønske jeg kunne måle hvor høj temp. er, før jeg sende den ind. er der virkelig ingen temp måler til nvidia grafikkort? :(
du har ret, når jeg har et bundkort som kun er 33 grader varm og CPU'en kun er 29-30 grader, og har generalt et fantastisk airflow, så burde jeg ikke brænde (næsten) mig på bagsiden af kortet.
men jeg har aldrig prøvet at sende noget ind, men det skal jeg sq ha gjort, for i forbindelse med at jeg har købt alle dele til en ny computer, så har fået jeg nogle usandsynlig ustabile (dyre) ram, en defekt extern harddisk på 500gb, og et grafikkort der er for varmt.
kan nogen fortælle mig hvordan det foregår? skal man bare sende hardwaret ind med en lille beskrivelse om problemet? og skal de så undersøge problemet og måske sende det ind til producenten? for det tager jo en helvedes tid. eller får man bare en ny med det samme?
Du skal først ringe til dem (butikken) og spørge til procedurerne. ang. RAM så er du sikker på at du har sat timing korrekt i BIOS? Og eventuelt prøvet en BIOS opdatering?
hvis hardwaren er købt online, så opretter man ofte en RMA på butikkens hjemmeside, hvor du beskriver produkt og problem. Når du er færdig med det får du et RMA Nr.
Dette skal du skrive uden på kassen når du sender den tilbage til firmaet.
hey tak for svarene, jeg har læst lidt om RMA på shg.dk's side, der står at hvis de ikke konstantere en svar, ja så tager de 200kr pr halve time i testgebyr. det er vel svært at bevise at mit grafikkort er defekt, når den virker, men den bliver bare for varm - er den ikke lidt tynd? jeg gider jo ikke at betale minimum 200kr, hvis de beslutter sig at den ikke fejler noget.
ok, ifølge everest ultimate så har jeg en GPU diode på ca 70 grader efter jeg kører 3dmark, er det slemt?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.