Avatar billede azgaard Nybegynder
11. juli 2007 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

#include fra variable

Jeg er lige starte på ASP.net så i må bære ldit over med mig.

Mit problem er at jeg prøver at include en side på min hjemmeside.
Jeg skriver i asp.net:

Dim strPage = Request.QueryString("page")
IF NOT strPage THEN
  %>
  <!--#include virtual="home.aspx"-->
  <%
ELSE
  strPage = strPage & ".aspx"
  %>
  <!--#include virtual="<%=strPage%>"-->
  <%
END IF

I PHP virkede det når jeg skrev:

if (!isset($_GET['page'])){
  include home.php";
} else {
  include $_GET['page'].".php";
}

Hvad skal jeg ændre i min ASP.net kode for at kunne include som jeg gør i php?
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:00 #1
Det bedste råd er nok at glemme alt om includes.

Hvis du har brug for noget som optræder på flere sider, så brug en masterpage. En masetr page indeholder elementer som vises på alle de sider som refererer til masterpagen.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/wtxbf3hh(vs.80).aspx
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:02 #2
og for at kunne vælge hvad du viser på en bestemt side ud fra noget logik, så er der user controls .. mere eller mindre aspx sider som kan loades efter behov/behag.
Avatar billede azgaard Nybegynder
11. juli 2007 - 14:04 #3
ja det ville løse mit problem lige så godt. Hvordan fungere det lige, skal jeg linke til min master page i de forskellige sider eller hvordan?
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:09 #4
Du skal lave en master page, med alle de ting på du ønsker. Master pagen er en tom skal, inditl du fylder en rigtig page på.

I VS gør man det ved at sætte flue ben i boxen, når man laver en ny aspx side, for den at vise at siden skal referere til en master page.

Den nye side du så skaber er der hvor du kommer dine lokale ting.

Det er så den lykkelige forening af master og slave som vises på skærmen:)
Avatar billede azgaard Nybegynder
11. juli 2007 - 14:12 #5
Og det tror jeg lige jeg vil læse lidt på så, har nemlig ikke lige VS på den her computer lige nu. men hvis du lige skriver et svar så får du points
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:20 #6
Takker - men du kunne hive VisualWebDeveloper Express ned - den er gratis:http://www.asp.net/downloads/essential.aspx?tabid=62 og jeg tror den funker på nøjagtigt samme måde.
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:21 #7
og et svar
Avatar billede azgaard Nybegynder
11. juli 2007 - 14:22 #8
den henter jegd a lige så
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:24 #9
husk lige at installere .net 2 først, hvis du ikke har den på din com
Avatar billede azgaard Nybegynder
11. juli 2007 - 14:26 #10
Det er installeret, tak for hjælpen
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 14:27 #11
hmm .. der var jeg for hurtig vist. Det ser umiddelabrt ikke ud til at det er nødvendigt, men check it out.