Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2007 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Lille program der mapper drev.

jeg ska bruge et lille program (Det er egentligt lige meget om det er VB, men tænke det ville være det nemmeste).

Det skal fungere sådan at der kommer en dialog frem og spør om adgangskode og password.

Der efter skal den så mappe drev med bruger navn som sharename og brugernavn og pass som det den får adgang med.

Som et batch script ville det se sådan her ud:

net use Z: \\sosu-srv\sharename(samme som bruger navn)) /user:bruger pass /persistent:yes

Hvis nogen gad lave det for 200 point ville det være mega fedt.
Ville selv kaste mig over det og lave det i c sharp, men er lidt i i en krise. Grundet opsigelser sidder jeg ene mand i it afdelingen for 600 menesker (og jeg får kun lærlinge løn btw) så har crazy travlt.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2007 - 11:32 #1
Prøv den her:

Option Explicit
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath, strUserName
strDriveLetter = "Z:"
strRemotePath = "\\sosu-srv\"

Set objNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
strUserName = objNetwork.UserName
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath & strUserName
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2007 - 11:39 #2
Nu er jeg ikke vb mand, men det ser da rimelig forkert ud? Ihvertfald får jeg osse det her fa MSVB2005:
6 errors.

Error    1    'Option' statements must precede any declarations or 'Imports' statements.    C:\Users\xxx\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    7    1    WindowsApplication1
Error    2    Declaration expected.    C:\Users\Rabe\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    10    1    WindowsApplication1
Error    3    Declaration expected.    C:\Users\xxx\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    11    1    WindowsApplication1
Error    4    Syntax error.    C:\Users\xxx\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    13    1    WindowsApplication1
Error    5    Declaration expected.    C:\Users\xxx\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    14    1    WindowsApplication1
Error    6    Declaration expected.    C:\Users\xxx\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb    15    1    WindowsApplication1
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2007 - 12:24 #3
Det fungere ganske fint her
Avatar billede net-meister Nybegynder
10. juli 2007 - 12:36 #4
hmhm.. så, hvis du vil være så venlig, fotæl mig skridt for skridt her...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. juli 2007 - 12:42 #5
Lille tip: Der er nok tale om en mindre kommunikationsbrist - koden ligner VBScript, ikke VB.NET.

*går igen*
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2007 - 14:36 #6
ahh det er min fejl.. bekalger :(
Avatar billede net-meister Nybegynder
11. juli 2007 - 08:41 #7
men stadig, det melder fejl når jeg afvikler det som vbscript.
Avatar billede net-meister Nybegynder
11. juli 2007 - 08:48 #8
Men nu gør jeg det simpelt. Jeg søger et BATCH script, der beder om ens bruger navn og adgangs kode.

Derefter skal den bruge de informationer således:
net use Z: \\sosu-srv\$BRUGERNAVN /user:$BRUGERNAVN $PASS /persistent:yes

Så simpelt. dog så lidt tid. Sidder stadig en mand på kontoeret =/
Avatar billede net-meister Nybegynder
11. juli 2007 - 13:20 #9
Nu har jeg fået dit script til at virke men du har misforstået mig. Det skal ikke bruge de credentiels mang er logget ind som. Man skal have mulighed for at indtaste nye værdier
Avatar billede oskar Nybegynder
22. juli 2007 - 23:27 #10
Så er det måske den her:

Dim objNetwork
Set objNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
tekst1 = "Skriv brugernavn"
log = InputBox(tekst1, "Login ", log)
tekst2 = "og dit password"
pw = InputBox(tekst2, "Password", pw)
strLocalDrive = "Z:"
strRemoteShare = "\\sosu-srv\" & log
objNetwork.MapNetworkDrive strLocalDrive, strRemoteShare, False, log, pw