Avatar billede mojojo Nybegynder
09. juli 2007 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

struts sammensætning

Hjælp please...
Er lige startet på struts uden den store j2ee erfaring. Jeg har 5 jsp sider(K, I, A, O, T), som skal være afhængige af en login side med en input form til bruger input.
De 5 sider bliver aktiverede fra 5 foreskellige links på en tredje side(som ikke er login side). Ud over dette har jeg en loginAction.java(forward til næste side) side og loginFormBean.java(valider errors på form)
Hvordan skruer jeg det her sammen til jeg kan navigere rundt hvor browseren husker den login der bliver tastet ind første gang. Dvs jeg skal kunne klikke på side I eller A, når jeg er godkendt på K.
Det skal fungere således:
fra V klikker jeg på link T, bliver bedt om login. derefter bliver T vist, if login korrekt. Nu kan jeg navigere rundt mellem K, I, A, O, T - håber det er til at forstå.
Hilsen.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 04:53 #1
Det lyder umiddelbart som om at du vil bruge application managed login fremfor
container managed login.

Hvis din login action efter successfuld validering laver:

request.getSession().setAttribute("user", lgifrm.getUsername());

Og dine andre actions starte med:

        if(request.getSession().getAttribute("user") == null) {
            return mapping.findForward("not.logged.in");
        }

Så tror jeg at du ved at være derhenne hvor du vil være.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 04:54 #2
Jeg antager at dine JSP sider alle vises ve dforward fra en action.

Hvis de bare køres som rå JSP, så skal du teste på session i dem.
Avatar billede mojojo Nybegynder
11. juli 2007 - 12:23 #3
tak for hurtigt svar.

Det var var rigtig fint. Jeg tror bare det er lidt for sendt med at spørge i action, for jeg skal kunne fange det gemte usernr før submit for at undværre at logge ind igen. Det kan man så med <logic:present name="usernr"> i struts.
Igen tak for hjælpen. Halvdelen af point herfra.

mojojo.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2007 - 02:27 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2007 - 02:27 #5
du sender ikke alle requests gennem en action ?
Avatar billede mojojo Nybegynder
12. juli 2007 - 08:13 #6
Det var det jeg lagde op til før du kom med dit første svar, som fik mig til at oprette en action pr request. Det hjalp!!!!