Avatar billede holmes2 Nybegynder
07. juli 2007 - 18:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit "array" check fungerer ikke optimalt?

Hej

Er der nogen der kan se hvorfor den ikke får alle checkbox med?
Når der står f.eks. tre forskellige i databasen, så er det kun den første som bliver vist som "checked"?

Håber I forstår hvad jeg mener.

(Dette bruges til redigering af hvad en bruger tidligerer har valgt i checkboxes. Derfor hentes først fra databasen og splittes i et array.)

Først hentes "tag" fra feltet tag i databasen, hvert tag er opdelt med ,
Set SQL = ObjConn.Execute("SELECT * FROM holiday WHERE id='" & id & "'")
tag = Split(SQL("tag"),",")

Her er de 11 forskellige "tags" som bruger kan vælge imellem
DIM tags(10),x,y
tags(0)="aktiv"
tags(1)="cruise"
tags(2)="eksotisk"
tags(3)="familie"
tags(4)="kultur"
tags(5)="luksus"
tags(6)="mad"
tags(7)="romantik"
tags(8)="shopping"
tags(9)="storby"
tags(10)="strand"

Nu løber den alle 11 "tags" igennem for at sammenligne med "tag" fra databasen. Dette gøres for at se hvad bruger tidligere har indtastet

FOR y = 0 to Ubound(tags)

q=0

  FOR x = 0 to Ubound(tag)

  IF tag(x)=tags(y) THEN
      Response.Write("<input type='checkbox' name='tag' value='" & tag(x) & "' checked>" & tag(x) & "")
      q=1
  END IF

  NEXT

IF q=0 THEN
Response.Write("<input type='checkbox' name='tag' value='" & tags(y) & "'>" & tags(y) & "")
END IF

NEXT
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juli 2007 - 11:47 #1
Liste i databasen er ordne adskilt kun med "," eller er der også et mellemrum ", "?
Hvis der er mellemrum kan man bruge trim til at fjerne dem:

  IF trim(tag(x))=tags(y) THEN

Står ordne i databasen også med små bogstaver?
Avatar billede holmes2 Nybegynder
08. juli 2007 - 13:19 #2
Selvfølgelig eagleeye !!!
Der var et par kommaer som jeg ikke lige havde lagt mærke til, så Trim made the trick :-)

Læg et svar, takker !!
Avatar billede holmes2 Nybegynder
08. juli 2007 - 13:20 #3
Jeg mener mellemrum, ikke kommaer
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. juli 2007 - 14:28 #4
Ok, her et svar ;)