Avatar billede xzaboo Praktikant
06. juli 2007 - 22:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HTML kode fra generet html dok. af en rapport som Tekst i mail

Hej alle sammen..

Jeg sidder og arbejder med en kommandoknap, hvis hensigt er at sende en rapport som en fax.

Det ligger nemlig således, at de folk som skal bruge denne funktion, kan sende en fax ved at skrive [Fax:faxnummer] som modtagere i en email lavet i Outlook.

Derfor har jeg benyttet mig af følgende kode til at få en mail med den rette rapport og alt ind:

Private Sub CmdFaxChfInstruks_Click()
On Error GoTo Err_cmdMailChfInstruks_Click
    Me.Refresh
    DoCmd.OpenReport "rapChaufinstruks", acViewPreview, , "[RMtrpnr] = " & Me![RMtrpnr]
    DoCmd.SendObject acReport, "rapChaufinstruks", "HTML(*.html)", "[Fax:45" & Me.fax_vgm & "]", , , "Vognmand Instrukser på transportnr. " & Me.RMtrpnr
    DoCmd.Close

Err_cmdMailChfInstruks_Click:
    Exit Sub

End Sub

Det der nu er problemet, er at rapporten er vedhæftet som et HTML dokument, og dette bliver ikke vist når faxen bliver afsendt. Derfor vil jeg nu gerne have lavet det HTML dokument som bliver generet til at være i Teksten af Mailen i stedet. Har søgt herinde, men finder ikke noget der virker relevant for netop dette problem, kun en masse om folk der vil have deres dokumenter som *.pdf ol.

Håber der er nogle som skulle have en ide eller en løsning til dette problem..

Mvh
Steffen Ernesto Kristensen
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2007 - 20:21 #1
Thi smay sound like a stupid question by why do you want to send the result of a report in HTML format? HTML isnt as easily readable as a normal report.
Avatar billede xzaboo Praktikant
08. juli 2007 - 21:02 #2
Nej, det ved jeg.. men jeg har heldigvis også fundet en løsning på mit problem, da det viser sig ikke at være noget problem at rapporten bliver sendt som en vedhæftet fil. Jeg lukker derfor dette spørgsmål..