Avatar billede bipbipbip Nybegynder
05. juli 2007 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

INSERT url i MySQL table

Aloha,

Jeg prøver desperat at få MySQL til at acceptere INSERT af en url.

Fx. prøver jeg at lave INSERT af følgende:
"Hej, jeg hedder <a href='http://www.kaj.dk'>Kaj</a>. Kaj det er min navn".

Men det eneste jeg får ud af det er en fejlbesked:
ERROR: Unknown Punctuation String @ 1034
STR: : //

Er der nogen der kan afsløre hvordan jeg laver INSERT af min tekst inkl. url i MySQL?

Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2007 - 14:24 #1
Det er '' som driller dig.

Du skal enten dublere ' eller escape dem med \ eller aller bedst bruge
prepared statement / parameters.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
05. juli 2007 - 14:26 #2
Du kunne også forsøge mysql_real_escape_string (http://dk2.php.net/manual/da/function.mysql-real-escape-string.php)..
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
05. juli 2007 - 14:45 #3
Jeg prøver dit trick arne_v.

sw_red_6: Min kode er i C#, så jeg kan ikke bruge noget PHP stads.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
05. juli 2007 - 15:03 #4
det kan du så have ret i, men hvis du læser teksten står der "mysql_real_escape_string() kalder MySQLs biblioteks funktion mysql_escape_string, hvilket tilføjer en skråstreg, til følgende karakterer: NULL, \x00, \n, \r, \, ', " og \x1a." så måske du kan bruge den i stedet for? Der er muligvis en lignende C# funktion du kan bruge, men jeg kan næsten intet C# så det kan jeg ikke hjælpe med..
Desuden står der jo ikke i spørgsmålet at du bruger C#
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2007 - 15:17 #5
I C# er den anbefalede loesning at bruge parameters.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2007 - 15:23 #6
Check evt. http://www.eksperten.dk/artikler/831 (artiklen bruger SQLServer, men
man kan det samme i MySQL).
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
05. juli 2007 - 23:12 #7
Din løsning virker perfekt arne_v... hvis du skriver et svar indlæg kan jeg give dig nogen point.

Rigtig mange tak for hjælpen, det var alletiders at kunne komme videre med kodningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2007 - 00:25 #8
svar