Avatar billede eonix Nybegynder
04. juli 2007 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en eksternt bruger validering?

Hej folkens,

Er det muligt at have et check et sted i et PHP fil der kontakter en anden server med nogle oplysninger, f.eks. brugernavn og adgangskode, og får et svar tilbage "Yes" eller "No", hvorefter det generede kode bliver genereret ud fra dette resultat.

F.eks. vil der ved at "Yes" blive vist et billede, og ved et "No" blive vist "Forkert brugernavn eller adgangskode".

På en eller anden måde benytte sig af en ekstern brugervalidering.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede way3000 Nybegynder
04. juli 2007 - 11:36 #1
Tja det er der vel.. du kan vel bare noget i retning af

if(!isset($login) AND !isset($kode)){
header("Location: http://www.din_anden_server.dk/login/validate.php?login=$login&kode=$kode");}
else
{echo "bad login";}

og på den anden server ha en side med tilsvarende reply.
if $login og $kode passer sammen then
header("location: http://www.hjem_igen.dk/login.php?tjek=OK")
else
echo "bad login";

? tror det er en simpel mulighed.
Avatar billede way3000 Nybegynder
04. juli 2007 - 11:36 #2
næ hov tror det er !empty() du skal bruge og ikke !isset() :P
Avatar billede bootup Nybegynder
04. juli 2007 - 11:40 #3
bare ikke så smart at lægge en adgangskode i adresselinjen, med mindre det ikke er følsomme oplysninger man logger ind til.
Avatar billede way3000 Nybegynder
04. juli 2007 - 11:42 #4
Sandt. man kan jo så mpske kryptere dem med MD5() ?
Avatar billede eonix Nybegynder
14. august 2009 - 11:33 #5
Takker meget for indsatsen.