Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 14:00 Der er 4 kommentarer

MySQL server has gone away

Hej.

Jeg har en side hvor der nogen gange gør at siden går helt ned fordi at mysql går sin vej.

Er der nogle her som ved hvordan man kan gøre så hvis mysql går sin vej skal den gå til en side hvor der står "Databasen er nede"
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2007 - 14:07 #1
Du kan jo lave en funktion der sammenligner mysql_errno() (http://www.php.net/manual/en/function.mysql-errno.php) med det nummer fejlen nu har, og håndterer det tilsvarende. Det kode placerer du så efter hvert kald til query, adskilt med ordet or (dvs mysql_query('...') or HandleError();).
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 14:10 #2
Kan du givew et eksempel. Kender intet til PHP..:)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2007 - 15:27 #3
Undskyld - jeg så forkert på kategorien og hæftede mig blot ved at det var MySQL (og tænkte straks PHP). Ved ikke lige hvordan du kan gøre det i ASP, beklager.
Avatar billede mbagge Nybegynder
04. juli 2007 - 16:07 #4
Ville det ikke være bedre at finde årsagen til at fejlen opstår?

Den angivne fejl er desværre ikke helt let at finde tilbunds i, så derfor kan jeg ikke give dig en løsning på dette.
Har selv søgt en del på denne fejl, og årsagen til mine fejl var at jeg i samme db connection, efter først at have lavet et db kald med stored procedure, efterfølgende lavede flere sql kald (uanset om det var stored procedure eller ej)

Der er en løsning på dette i php, men det lykkedes mig aldrig at finde en tilsvarende løsning i asp. (Hvis nogle skulle kende til en sådan hører jeg meget gerne fra dem)

Andre årsager jeg stødt på, var noget med 'for store' data mængder, lange sql strenge og andre lign ting, som næppe er pokkers relevant med mindre man har et stort/meget besøgt site.