Avatar billede lopolla123 Nybegynder
28. juni 2007 - 10:34 Der er 1 kommentar

div og overflow

Jeg er begyndt at lege med <div> tilat placere content på siden, men jeg løber i lidt vanskeligheder på forskellige måder!

1. Hvordan kan jeg få en div til at forlænge sig selv (overflow), hvis content strækker sig længere end den angivne højde?

Jeg har fx en grøn baggrund og en hvid div-boks midt på siden på 1000*500. Hvis content bliver længere end 500 så skal den hvide boks også forlænge sig selv....

Som jeg ser det, så kan parameteret overflow ikke håndtere dette, idet der højst kommer en scroll-boks ud af det - eller den skærer content fra.....?
Avatar billede roenving Novice
28. juni 2007 - 13:55 #1
min-height:500px; skulle kunne klare den, men det virker ikke i ie6, hvor du 'bare' bruger height:500px; så vil den gøre det rigtige !-)