Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2007 - 01:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL Server 2005 Express via Visual Studio

Kære Eksperter

Jeg arbejder p.t. på et projekt (ASP.NET/C#) hvori jeg gør brug af SQL Server 2005 Express. Jeg har via Visual Studio oprettet en database på serveren, lavet tabeller m.v. Det fungerer fint.

Når jeg starter mit projekt fra Visual Studio, så afvikles projektet fra localhost på f.eks. port 57020. Alt fungerer her fint. Jeg har adgang til databasen osv. Ingen problemer.

Nu har jeg også oprettet mit projekt direkte på min lokale IIS. Hér er projektet blot sat til at køre på port 82. Ellers burde der ikke være nogen forskel. Det er samme directories osv. der arbejdes på.

Problemer er, at når jeg afvikler mit projekt via localhost på port 82 (den der er oprettet via IIS), så får jeg connection fejl på databasen...

Det virker som om, at der connectes til databasen via en anden account, når projektet afvikles på port 82 uden om Visual Studio.

Hvordan sikrer jeg mig, at jeg altid connecter med den samme account? Altså uden om integrated securoty...

Jeg har forsøgt at oprette brugere i databasen via Visual Studio, men jeg kan ikke se hvordan jeg gør. Kan nemlig ikke se "Security" mappen som jeg normalt har i SQL Manageren.
Avatar billede windcape Praktikant
28. juni 2007 - 02:53 #1
Start med at fortælle hvordan du connecter i ren pratisk kode. Hvilket IDE du bruger siger altså meget meget lidt om koden...

Sandsyneligvis mangler du support for named-pipes eller TCP/IP på din SQL Server.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2007 - 08:34 #2
Connection kode:

SqlConnection conn = new SqlConnection();

conn.ConnectionString = "Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=[Sti til mdf fil];Integrated Security=True;User Instance=True";

conn.Open();

Dette fungerer på den database jeg har tilknyttet mit projekt (Visual Studio laver selv connectionstringen for mig) - men når projektet køres udenfor Visual Studio så fejler conn.Open()
Avatar billede neoman Novice
28. juni 2007 - 08:44 #3
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2007 - 22:38 #4
Fino. Tak. Giv mig et svar så får du point
Avatar billede neoman Novice
28. juni 2007 - 23:01 #5
OK - hvis proceduren også virkede for dig