Avatar billede hlnviv Juniormester
27. juni 2007 - 06:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks i Access

Kan man laver et hyperlink i en tabel og direkte til en bestemt post i en formular ??
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2007 - 09:48 #1
I doubt it.
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2007 - 09:50 #2
But if you just want to have a link to anothe table/record then why not have a relationship between the two tables?
Avatar billede hlnviv Juniormester
27. juni 2007 - 11:55 #3
Det er fordi det er fra en db for sig selv som henviser/hyplinker til en række doc exl pdf filer, kunne så godt bruge at den henviste til nogle poster også men det er nok ikke mulig.  Pyt ;O)
Avatar billede weaponx Nybegynder
10. juli 2007 - 14:03 #4
Lav en etiket i din fomular og lav resten med kode.

Eksempel:
Etiket i formularen laves med navnet "etiTest"

Herefter laver du en hændelsesprocedure i din formular på "Ved indlæsning" og vælg "kodegenerator"

Indsæt så denne kode:
Private Sub Form_Load()
Me.etiTest.HyperlinkAddress = "http://www.eksperten.dk/"
End Sub

Du kan så bruge rs![feltnavn] osv. for dynamisk at sætte links. Du kan også dynamisk oprette etiketter som nye links eller du kan lave en værdi i en listboks med linket og burge en docmd.followhyperlink.
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2007 - 17:36 #5
" .... til en bestemt post i en formular"!
Avatar billede hlnviv Juniormester
11. juli 2007 - 16:29 #6
undskyld have glemt spørgsmålet til 10/07-2007 14:03:35 det skal være til en bestemt post, men pyt har lavet det med en anden løsning