Avatar billede kennovs Nybegynder
24. juni 2007 - 18:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en Iframe

Hej!

Jeg kunne godt lige bruge lidt hjælp til at få indsat en Iframe, i mit Html dokument!

Min side kan ses på http://www.kennovs.dk hvor der skal være en Iframe til Højre for menuen!

Nogle der ved hvordan den klares??

Kenneth
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:04 #1
øh... sætter en iframe ind: <iframe src="iframe_dokument.htm" width="400" height="400"
    scrolling="auto" frameborder="1">
  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,
  eller <a href="iframe_dokument.htm">klik her.</a>]
  </iframe>
Avatar billede kennovs Nybegynder
24. juni 2007 - 19:05 #2
Har jeg prøvet, men kan sku ikke få den til at være det rigtige sted... Enten så er den nederst, eller også er den i Venstre side.... Hvordan får jeg den til højre for Menuen?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:08 #3
Umiddelbart efter </div> for leftcolumn

  <div class="rightcolumn">
<iframe src="iframe_dokument.htm" width="400" height="400"
    scrolling="auto" frameborder="1">
  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,
  eller <a href="iframe_dokument.htm">klik her.</a>]
  </iframe>
  </div>
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:08 #4
Altså:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<title>Photoshop Shapes</title>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

<meta name="keywords" content="photoshop shapes, ps shapes, custom shapes, free custom shapes, free photoshop shapes, free ps shapes, custom shape download, ps shape download, photoshop shape download." />

<meta name="description" content="A huge collection of free photoshop custom shapes for you to download and use with photoshop when making your projects and designs." />

<style type="text/css">

<!--

body {

    margin-left: 0px;

    margin-right: 0px;

}

-->

</style></head>

<body>

<div class="mainbody">

  <div class="banner">

    <div class="bannerimage">

      <div class="searchform">

        &nbsp;</div>

    </div>

  <div class="navbg">

  <div id="navcontainer">

<ul id="navlist">

<li class="style1" id="active"><a href="index.html" id="current">Buisness</a></li>

<li><a href="#">Downloads</a></li>

<li><a href="#">Kontakt</a></li>

<li><a href="#">Hvad kan jeg?</a></li>

<li><a href="#"></a>&nbsp;</li>

</ul>

</div>

  <div class="leftcolumn">

    <div class="nav2"><a href="#">Forside&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      </a></div>

    <div class="nav2"><a href="#">Billeder</a></div>

    <div class="nav2"><a href="#">Om Mig</a></div>

    <div class="nav2"><a href="#">Links</a></div>

    <div class="nav2"><a href="#">People</a></div>

    <p><?php include("./newsystem/viewnews.php"); ?>

  </div>
<div class="rightcolumn">
<iframe src="iframe_dokument.htm" width="600" height="200"
    scrolling="auto" frameborder="1">
  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,
  eller <a href="iframe_dokument.htm">klik her.</a>]
  </iframe>
  </div>

  <div class="footer">Kenneth Jørgensen - Kennovs&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    24/06- 2007</div>

</div>

</body>

</html>
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:11 #5
og det skulle have været et svar :-)
Avatar billede kennovs Nybegynder
24. juni 2007 - 19:12 #6
Mange tusind tak! Det virker...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:15 #7
Det var så lidt ;-)
Avatar billede kennovs Nybegynder
24. juni 2007 - 19:24 #8
Tjek lige min side igen!! Hvordan får jeg hele siden, i midten! Kan du ikke skrive kilde koden igen.. når den er i midten?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:40 #9
Jeg er ikke helt med? din side står der jo lige nu blot at den snart er færdig?
Hvordan er det du vil have den placeret?
Avatar billede kennovs Nybegynder
24. juni 2007 - 20:04 #10
Den kilde koder der står oven over i spørgsmålet her, som du har skrevet... der skal selve siden, være i midten af browsern.. hvordan gør ejg det?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 20:17 #11
Det er jo så et helt nyt spørgsmål. Jeg synes du skal prøve at sætte dig lidt mere ind i css...
Du kan centrere den simpelt horisontalt, ved blot at ændre lidt i dit stylesheet:
.mainbody {

    width:882px;

    height:450px;

    border-left:thick #FF0000 solid;

    border-right:thick #FF0000 solid;

    background-color:#000000;

    position:relative;

    margin-left:auto;

    margin-right:auto;

    }
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 20:18 #12
Mht. vertikal centrering, så er det faktisk ikke så enkelt endda, men søg lidt på google på noget a'la "center page vertical css"
Avatar billede roenving Novice
25. juni 2007 - 02:55 #13
Så skal man over i sådan noget som: http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html !-)