Avatar billede zuixy Nybegynder
22. juni 2007 - 17:52 Der er 2 kommentarer

Auto gem af hjemmeside

Hej

Jeg skal have gemt en hjemmeside i internet explorer. Men den gider ikke at gemme automatisk.
Hvad mangler jeg?

Private Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)
Public Sub HentOgGemSide()

    Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
    IE.Visible = True
    IE.navigate2 "http://google.dk" ' Hent din webside...
    While IE.busy: Wend

    Filename = navigate2 & "\temp.html"
    IE.Document.ExecCommand "SaveAs", True, Filename
    End Sub

På forhånd tak.
Avatar billede sjh Nybegynder
22. juni 2007 - 20:08 #1
så prøv den her:

Option Explicit

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long

Public Function DownloadFile(URL As String, LocalFilename As String) As Boolean
  DownloadFile = URLDownloadToFile(0, URL, LocalFilename, 0, 0) = 0
End Function

Private Sub Form_Load()
  DownloadFile "http://google.dk/", "c:\google.htm"
End Sub
Avatar billede zuixy Nybegynder
22. juni 2007 - 21:12 #2
Jeg takker for din hjælp. Men det var ikke helt sådan jeg havde tænkt mig det. Jeg ved ikke om du kan ændre i dit script.
Da siden jeg skal gemme indeholder billeder, skal scriptet gemme siden som .mht (webarkiv, enkelt fil).
Jeg prøvede at indsætte .mht istedet for .htm men det hjalp ikke.

Kan du hjælpe mig med overstående?