Avatar billede vholt Nybegynder
22. juni 2007 - 09:39 Der er 10 kommentarer

Problem med IE

Har sådan et lille stykke kode:

while ($row = mysql_fetch_assoc($q)) {
echo "<table width='50%' align='right' class='result'><td>";
echo "<a href='details.php?id=". $row['ID'] ." '>" . $row['Model'] . "</a> <i>(" . $row['Producent'] . ")</i>";
echo "</td></table>";

Meget simpelt, og vises også fint med Firefox. Meningen er at tabellerne skal lægge sig pænt under hinanden i 2 rækker. Problemet er at i Internet Explorer bliver alle tabellerne lagt oven i hinanden?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. juni 2007 - 09:57 #1
vil tro dette virker

while ($row = mysql_fetch_assoc($q)) {
echo "<table width='50%' align='right' class='result'><tr><td>";
echo "<a href='details.php?id=". $row['ID'] ." '>" . $row['Model'] . "</a> <i>(" . $row['Producent'] . ")</i>";
echo "</td></tr></table>";

du havde glemt <tr> efter >table> og </tr> før </table>
Avatar billede vholt Nybegynder
22. juni 2007 - 10:00 #2
Nej det havde jeg prøvet. Resultatet er det samme desværre.
Avatar billede dkfire Nybegynder
22. juni 2007 - 15:48 #3
Du kan stadig ikke lave en tabel uden <tr> og </tr>

Hvordan er din style for result klassen ud ??
Avatar billede cronick Nybegynder
22. juni 2007 - 23:19 #4
Enig med dkfire - <tr> og </tr> er altså et must, uanset om det har indflydelse på opstillingen.

Prøv evt:

while ($row = mysql_fetch_assoc($q)) {
echo "<table width=\"100%\" align=\"right\" class=\"result\"><tr><td width=\"50%\">";
echo "<a href='details.php?id=". $row['ID'] ." '>" . $row['Model'] . "</a> <i>(" . $row['Producent'] . ")</i>";
echo "</td><td width=\"50%\"></td></tr></table>";
Avatar billede dkfire Nybegynder
23. juni 2007 - 10:07 #5
Tror egentlig ikke det har noget at gøre med php, men at gøre med hans css class for tabellen.
Avatar billede vholt Nybegynder
23. juni 2007 - 12:23 #6
Tak for det Cronick. Virker stadig super i Firefox men slet ikke i IE. Har prøvet at fjerne Class='result' uden held.
Avatar billede cronick Nybegynder
23. juni 2007 - 12:41 #7
Okey. Lyder godt nok underligt, at det ikke skulle virke i IE, idet der ikke er yderligere css-egenskaber indblandet. Men hvis det virkelig ikke virker (af en eller anden uvist grund), så kan du jo prøve dig med <div> i stedet for tabel. Eks:

<div style="float: left; width: 50%;">

Indhold..

</div>
<div style="display: none; clear: both;"></div>
Avatar billede vholt Nybegynder
23. juni 2007 - 12:46 #8
Ja du har sikkert ret i at jeg har overset noget et sted og det burde virke. Virker ihvertfald nu med <div>, tak for hjælpen :-)
Avatar billede cronick Nybegynder
23. juni 2007 - 12:49 #9
Lægger det lige sammen med din daværende kode, så det bliver:

while ($row = mysql_fetch_assoc($q)) {
echo "<div style=\"float: left; width: 100%;\">";
echo "<div style=\"float: left; width: 50%;\">";
echo "<a href=\"details.php?id=". $row['ID'] ." \">" . $row['Model'] . "</a> <i>(" . $row['Producent'] . ")</i>";
echo "</div>";
echo "<div style=\"display: none; clear: both;\"></div>";
Avatar billede cronick Nybegynder
23. juni 2007 - 12:50 #10
Så lidt.. :)